וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הודעות נגד טראמפ: הודח סוכן FBI שהוביל את חקירת המעורבות הרוסית

13.8.2018 / 21:04

הבולשת פיטרה את פיטר סטרוק, שזמן קמפיין הבחירות ב-2016 כתב לעובדת אחרת בארגון כי הם "יעצרו" את טראמפ מלנצח. ההודעות הן חלק מרכזי מטיעוניו של הנשיא נגד החקירה. "האם החקירה תיסגר?", שאל טראמפ, על אף שלא נקבע כי עמדותיו של סטרוק השפיעו על ההליך

פיטר סטרוק, סוכן ה-FBI שהיה ממובילי חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות, פוטר היום (שני) מתפקידו. זאת על רקע הודעות טקסט עוינות ששלח נגד הנשיא דונלד טראמפ לעורכת דין אחרת בארגון, ליסה פייג', בעיצומה של החקירה שניהל בנוגע לטראמפ.

ב-8 באוגוסט 2016, פייג' כתבה לו: "טראמפ לעולם לא יהיה נשיא? נכון? נכון?". סטרוק השיב על כך: "לא, הוא לא. אנחנו נעצור את זה". דוח ביקורת שפורסם על התנהלות הארגון בחודש יוני השנה בדק גם את המקרה של סטרוק. הדוח קבע שההתנהלות של סטרוק העלתה עננה מעל האמינות של הארגון, אך כי לא נמצאה ראייה לכך שההשקפה הפוליטית השפיעה באופן ישיר על החלטות הנוגעות לחקירות שנבדקו.

טראמפ ציין בעשרות מקרים את התנהלותו של סטרוק כדוגמה לכך שחקירת ההתערבות הרוסית מוטה מיסודה. הערב הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הסוכן פטר סטרוק פוטר מה-FBI, סוף-סוף. רשימת האנשים הרעים ב-FBI ובמשרד המשפטים רק מתארכת ומתארכת".

לדבריו, "בהתבסס על העובדה שסטרוק היה ממונה על ציד המכשפות, האם החקירה תיסגר? לא הייתה קנוניה, לא היה שיבוש חקירה, אני סך הכל משיב מלחמה!".

סוכן ה-FBI פיטר סטרוק שפוטר לאחר שסימס הודעות נגד טראמפ. רויטרס
שירת ב-FBI במשך 22 שנה. סטרוק/רויטרס

עורך דינו של סטרוק, אייטן גולמן, אמר בתגובה כי ההחלטה על הפיטורים התקבלה ביום שישי, וזאת למרות שהממונה על בעיות משמעת בארגון החליט תחילה כי הוא רק יושעה מתפקידו ל-60 יום ויורד בדרגה. "ההחלטה הזו צריכה להטריד את כל האמריקנים", הוא הוסיף.

סטרוק שירת בארגון 22 שנה. הוא עסק בשורה של חקירות רגישות, ובין היתר חקר מרגלים רוסים. לפני שנתיים, הפך לדמות מפתח הן בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות והן בפרשת האי-מיילים הפרטיים של הילרי קלינטון.

טראמפ התייחס גם לכך, ורמז כי יש לפתוח מחדש את החקירה כנגד המועמדת הדמוקרטית בבחירות 2016: "סטרוק היה ממונה על החקירה המזוייפת של הילרי קלינטון. זו היתה הונאה של הציבור האמריקני וצריך לעשות אותה מחדש כמו שצריך!".

טראמפ: "לפצות את הציבור האמריקני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully