וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריפי המעונות הועלו באלף שקלים לשנה: "מפילים עלויות על ההורים"

13.8.2018 / 16:35

ועדת המחירים השתתפות נציגי משרדי העבודה והאוצר החליטה על עליית תעריפי מעונות היום המסובסדים, שמשמעותה עלייה של 90 שקל לחודש לתינוק ו-80 שקל לילד. "משיתים את תוספת השכר למטפלות על ההורים"

עריכת וידאו: ניר חן

ועדת המחירים בהשתתפות נציגי משרד האוצר ומשרד העבודה, העוסקת בתעריפי מעונות היום והמשפחתונים, הודיעה היום (שני) על העלאת תעריפי מעונות היום המסובסדים בשנת הלימודים הקרובה. העלייה השנתית מסתכמת בכאלף שקלים בשנה, שאותם ההורים יצטרכו לממן מכיסם.

משמעות העלאת התעריפים היא כי העלות לתינוק תעלה בכ-90 שקלים לחודש והעלות לילד תעלה בכ-80 שקלים לחודש. חברי הוועדה הצדיקו את ההעלאה בקיצור שבוע העבודה, בהעלאת גובה שכר המינימום ובעלייה במחירי המזון. בעקבות העלייה בעלויות, ביום רביעי יקיימו הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים כנס חירום בנושא מצוקת הגיל הרך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההעלאה השנה כפולה ומכופלת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר ויצו, אמרה בתגובה על עדכון התעריף כי האחריות להפניית תקציבים מתאימים אמורה ליפול על הממשלה, ולא על ההורים. "ענף מעונות היום סובל ממצוקות קשות וממחסור חמור בכוח אדם, הדורשים הזרמת תקציבים בהיקף משמעותי", אמרה. "האחריות להפניית התקציבים המתאימים מוטלת על הממשלה והיא לא יכולה לבוא על חשבון ההורים. חינוך לגיל הרך הוא מוצר יסוד שצריך להיות נגיש לכל משפחה בישראל, ואנו קוראים לממשלה לקחת אחריות ולפתור את הבעיות בדחיפות, כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בצורה תקינה".

ליאת גלנץ, רכזת יוזמת חינוך מלידה ב"אנו", המייצגת את ההורים, התייחסה אף היא לעליית המחירים ואמרה כי משרדי האוצר והעבודה היו צריכים לספוג על עצמם את העלויות הכפולות. "בכל שנה ישנה עלייה בתשלומים למעונות המפוקחים בהתאמה להאצה במשק, אלא שהשנה נעשתה העלאה כפולה ומכופלת, וחלק מכך נובע מתוספת השכר שניתנה למטפלות במעונות היום. האוצר ומשרד העבודה היו אלו שהחליטו על תוספת השכר ומן הראוי שהם יהיו אלו שיספגו את העלויות ולא ישיתו אותן על ההורים", אמרה.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס הביעה גם היא התנגדותה למהלך. לדבריה, "מי חושב על ההורים הצעירים שכבר היום קורסים תחת ההוצאות הרבות שקשורות בגידול ילדים?! ההחלטה היום רק ממשיכה להכביד ולהוסיף עליהם קשיים במקום לסייע ולהעניק פתרונות כך שהורים צעירים יוכלו להתקיים בכבוד והמחשבה על הבאת הילדים לא תהיה נטו שיקול כלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully