וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצצה מתקתקת": תאילנד נאבקת בהשמנת היתר של נזיריה

הרשויות במדינה הבודהיסטית דוחקות בנזירים לשמור על אורח חיים בריא יותר, ולנקות את המקדשים בנוסף ליתר פעילותם. גם הארוחות שהם מקבלים מתושבים הן חלק מהבעיה. "רבים מהם סובלים ממחלות שאפשר למנוע"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

רשויות הבריאות בתאילנד מזהירות כי תופעת השמנת היתר במדינה היא כה רחבה, עד שכמחצית מהנזירים הבודהיסטים סובלים ממנה. לפי ה"ניו יורק טיימס", גורמים במשרד לבריאות הציבור קראו בחודש יוני האחרון לתושבים להציע ארוחות מזינות ובריאות יותר לנזירים, שיוצאים ממקדשיהם בכל בוקר כדי לאסוף את ארוחותיהם, בהתאם למסורת הבודהיסטית. במשרד אף המליצו כי הנזירים יעשו יותר פעילות פיזית, כמו לנקות את המקדשים שלהם, בנוסף לתפילות ולמדיטציה.

לפי מחקר באוניברסיטת צ'ולאלונגקורן, יותר מ-40% מהנזירים סובלים מכולסטרול גבוה, כרבע מהם סובלים מלחץ דם גבוה ואחד מעשר חולה בסכרת. תאילנד כולה שנייה רק למלזיה בשיעור הסובלים מהשמנת יתר ביבשת. לפי סקר בריאות לאומי, אחד מכל שלושה גברים סובל מהשמנת יתר, בעוד ש-40% מהנשים בעלות משקל עודף בצורה משמעותית.

"השמנת היתר בקרב הנזירים שלנו היא פצצה מתקתקת", אמרה ג'ונג'יט אנגקטבניש, פרופסורית לתזונה באוניברסיטת בנגקוק. "רבים מהם סובלים ממחלות שאנחנו יודעים שאפשר למנוע אותן".

חגיגות מקהה בוצ'ה בבנגקוק ובצ'יאנג מיי, תאילנד, 22 בפברואר 2016. רויטרס
חגיגות מקהה בוצ'ה בבנגקוק ובצ'יאנג מיי, תאילנד, 22 בפברואר 2016/רויטרס

לדבריה, אחד הגורמים העיקריים לכך הם משקאות מתוקים. הנזירים, שצורכים פחות קלוריות מכלל האוכלוסייה אך סובלים משיעורים גבוהים יותר של השמנת יתר, אינם יכולים לאכול אחרי הצהריים, כך שעליהם לשמור על האנרגיה שלהם, בדרך כלל באמצעות משקאות מתוקים, כולל משקאות אנרגיה.

בשיתוף פעולה עם ממשלת תאילנד, היא מנהלת מיזם לתזונה בריאה בקרב נזירים במדינה ש-90% מאזרחיה בודהיסטים. הנזירים נחשבים כמי שחיים חיי סגפנות המקדישים אותם כדי לעזור לאזרחים מהשורה להתקדם לעבר ההארה. ולכן, העיסוק בחולשותיה של הקהילה, שלאחרונה נכוותה גם מפרשות סקס ושחיתות, עלולה להיות טריקית.

המיזם נועד לשפר את אורח חיים של הנזירים דרך חינוך על תזונה וכשירות גופנית. בפיילוט של התכנית ב-2016 השתתפו 82 נזירים בכמה מקדשים ובמנזר, ותוצאות הניסוי היו חיוביות וכללו ירידה במשקל ורמת כולסטרול נמוכה יותר. המיזם פרסם גם ספרי מתכונים, שבהם יכולים להיעזר המאמינים להכנת ארוחות בריאות ולא יקרות עבור הנזירים, כמו אורז חום עם ירקות ומעט חלבון. בעוד שהמטבח התאי המסורתי כולל מעט בשר או דגים עם הרבה ירקות, המטבח המודרני משתמש בהרבה שומן וסוכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שמלות רופפות

הנזירים סיפרו לחוקרים כי לעתים רבות הם לא הבינו עד כמה הם השמינו בשל השמלות הרופפות שהם לובשים. אחד הפתרונות שעלו היה חגורה עם חורים שיצביעו על היקף המותניים הרצוי. החוקרים גם העבירו לנזירים סרטי מדידה המחולקים לארבעה צבעים בהתאם לגדלים שונים של הבטן.

"ניסינו לפתח משהו פונקציונלי שאינו פוגע הערכה עצמית של הנזירים", אמרה ג'ונג'יט. "זה מחמם את הלב לראות איך הם השוו את החורים של החגורות השלהם והבינו שהם עלו במשקל והגיע הזמן לצמצם".

בעיית ההשמנה בקרב נזירים אינה ייחודית רק לתאילנד. ב-2012 פרסמה ממשלת סרי לנקה הנחיות של מומחים רפואיים ותזונאים על סוגי המזון שהמאמינים צריכים להציע לנזירים.

פסל של בודהה. ShutterStock
תזונה נכונה היא חלק מהתורה של בודהה/ShutterStock

בדצמבר פרסמה מועצת הנזירות התאית את מדיניות הבריאות הרשמית הראשונה שלה, שכוללת המלצות על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית לנזירים, כמו גם הנחיות לאלו שמספקים להם מזון. המועצה גם דחקה בנזירים לקבל אחריות על התזונה שלהם, ולקדם אורח חיים בריא בקרב בני גילם, כמו גם בקרב מאמינים בודהיסטים.

"נזירים צריכים להיות מודעים למה שהם אוכלים, לכמות ולסוג של המזון", אמר המנהל לשעבר של המכללה הבודהיסטית של צ'אנג מאי שבצפון תאילנד, שהיה מעורב בגיבוש ההמלצות.

"זה חלק מהתורה של בודהה, "אמר. "כשאנחנו בריאים, אנחנו יכולים לשרת את העם טוב יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully