וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פועלים נהרגו באתרי בנייה בשפלה ובראש העין

שני פועלים כבני 30 נפלו מגובה באתר בנייה בראש העין ונמצאו עם פגיעות רב מערכתיות וללא סימני חיים. באותו האתר נהרג פועל לפני כשנה. פועל נוסף בן 35 מת לאחר שנפל מגובה ארבע קומות באחיסמך שבאזור לוד

צילום: מד"א, עריכה: תומר לוי

שני פועלים כבני 30 נהרגו הבוקר (שני) באתר בנייה "קסם" של חברת "אלקטרה" ברחוב המעיין בראש העין. השניים נפלו מגובה ונמצאו עם פגיעות רב מערכתיות וללא סימני חיים. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותם במקום. פועל נוסף כבן 30 נפגע באורח קל ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. המשטרה הודיעה כי נפתחה חקירה ונסיבות התאונה ייבדקו.
באתר בנייה נוסף באחיסמך שבאזור לוד נהרג פועל בן 35 שנפל מגובה ארבע קומות. מותו נקבע במקום בידי מד"א.

מוקדם יותר נפצע פועל בן 22 באורח קשה בנפילה מגובה של כחמישה מטרים באתר בנייה באזור התעשייה בשדרות. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא מורדם ומונשם.

חובש מד"א יוחאי עצמון שהגיע לאתר הבנייה בראש העין סיפר כי מצא את השניים מוטלים על הקרקע ללא הכרה לצדו של הבניין. "הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותם", הוסיף. "פועל נוסף כבן 30 שנפצע באתר סבל מחבלות בגפיים טופל תרופתית בשטח ופונה במצב יציב לבית החולים".

זירת אתר בניה בראש העין, שני פועלים נהרגו. 13 באוגוסט 2018. ניר שלהב דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
אתר הבנייה בראש העין, היום/מערכת וואלה! NEWS, ניר שלהב דוברות מד"א

לאורך השנים אירעו באתרי בנייה בחברת אלקטרה שורה של מקרי מוות. באותו אתר שבו התרחשה היום התאונה הקטלנית נהרג באוגוסט אשתקד פועל בניין מסין בנפילה מגובה. בנוסף לכך באוקטובר 2016 קרסה במקום תקרה.

משרד העבודה הוציא שורת צווי בטיחות לאתרי הבנייה של "אלקטרה" בעקבות מקרי רשלנות בבטיחות. עד לשנת 2017 הוצאו שמונה צווים ומתחילת השנה הנוכחית הוצאו שניים נוספים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אמבולנס מד"א סמוך לאתר בנייה באחיסמך שבו נהרג פועל שנפל מקומה רביעית, 13 באוגוסט 2018. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
אתר הבנייה באחיסמך, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

מתחילת שנת 2018 נהרגו 26 בני אדם בתאונות בענף הבנייה. לדברי מייסד הפורום למניעת תאונות ראובן בן שמעון, "מחיר הדמים שגובה ענף הבנייה מעיד על ההפקרות המתמשכת ואוזלת היד של רשויות האכיפה ושל ממשלת ישראל שלא נוקפת אצבע נוכח הקטל של פועלי הבנייה".

עוד הוסיף בן שמעון כי "מדובר למעשה במחדל לאומי שגובה קורבנות ומחיר כלכלי כבד של מעל ל 4.5 מילארד ש"ח בשנה שמשולמים מכספי משלמי המיסים לנפגעים ומשפחותיהם. הקבלנים לא משלמים מחיר אישי ולא מחיר כלכלי ולכן אנו נמשיך לספור ולקבור את הפועלים שקופים שצונחים אל מותם על מזבח בניני היוקרה וההפקרות התמשכת בענף הבנייה".

אלקטרה: "מצרים על התאונה הטרגית; הרקע לאירוע עודנו נבדק"

מחברת אלקטרה בנייה נמסר: "אנו מביעים צער עמוק על התאונה הטרגית ומשתתפים בצער המשפחות. הרקע לאירוע עדיין נבדק בשטח על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, ויש להמתין לממצאי בדיקתם".

ממשרד העבודה נמסר כי "הבוקר, אירעה תאונת עבודה בפרויקט קסם של חברת אלקטרה בנייה ושני פועלים נפלו אל מותם עקב קריסת פיגום תלוי. המשטרה הגיעה למקום ופתחה בחקירה בליווי מקצועי של מפקח בטיחות מטעם משרד העבודה והרווחה. האתר נסגר לצורך המשך החקירה ובירור הליקויים. אנו שבים וקוראים לקבלנים לקחת אחריות ולשמור על חיי העובדים".

(עדכון ראשון 12:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully