וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באותה שיטה, ובאותה חורשה: תושב הצפון הואשם בהצתת צמחיה

16.8.2018 / 9:35

צעיר תושב אום אל-פחם מואשם שהצית חורשה סמוך למושב מי עמי בוואדי ערה פעמיים. הצעיר נעצר לאחר שאזרח שהבחין באש התקשר למשטרה. הנאשם הודה במיוחס לו, אך מניעיו טרם התבררו

שריפה ביער בן שמן  25 ביולי 2018. נטע מזרחי, קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
הואשם בשתי הצתות. שריפה ביער בן שמן/מערכת וואלה! NEWS, נטע מזרחי, קק?ל

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש בשבוע שעבר כתב אישום כנגד מוחמד מחאמיד, בגין הצתת החורשה הסמוכה למושב מי עמי. על פי החשד, מחאמיד, תושב אום אל פחם בן 28, הצית את החורשה פעמיים בתוך כשבועיים בימים החמים ביותר בשנה מפניהם הזהירו בשירות המטאורולוגי. בשני המקרים הוזעקו למקום כבאים מתחנת אום אל-פחם שהשתלטו על האש וכיבו אותה. בפעם השנייה עלה חשד כי לא מדובר בהתלקחות ספונטנית או בצירוף מקרים והמשטרה פתחה בחקירה.

האירוע הראשון התרחש ב-8 ביולי, כאשר מזג האוויר היה חם מהרגיל. לפי כתב האישום, החשוד הבעיר במצית צמחיה, ולאחר ההצתה נמלט מהמקום. כשבועיים לאחר מכן ב-25 ביולי, באותה שיטה ובאותם התנאים הצית מחאמיד שנית את המקום. אזרח שהבחין באירוע דיווח למשטרה שהגיעה למקום האירוע. מחאמיד נעצר זמן קצר לאחר מכן כשהמצית על גופו בגין שתי עבירות של הצתה. מאז מוחזק החשוד במעצר ובחקירתו במשטרה הודה במיוחס לו, אך המניע למעשיו טרם נמסר.

שריפת יער בנחל השופט. יולי 2016. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, דוברות כב"ה
צוותי כיבוי אש מטפלים בשריפה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

במהלך השבוע בבית המשפט המחוזי בחיפה, הותיר אותו השופט אמיר טובי במעצר עד החלטה אחרת. זאת כפי שקבעה השופטת אספרנצה אלון בשבוע שעבר, במקביל להגשת כתב האישום כנגדו. עו"ד דן גלעד, המייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי יוכל להגיב לאחר שיילמד את חומרי החקירה.

שלשום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה, ציין השופט אמיר טובי כי לחובתו הרשעות קודמות בשלל עבירות, לבקשת עו"ד דן גלעד המייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית הוא הורה לשירות המבחן להכין תסקיר בענינו ובינתיים הותיר אותו במעצר עד החלטה אחרת. העונש המירבי על עבירות הצתה הוא 20 שנות מאסר.

ממלא מקום מפקד מחוז חוף ברשות הכבאות וההצלה, תת-טפסר אריה רגב, אמר לוואלה! NEWS בתגובה כי הגשת כתב האישום הוא "תולדה של שיתוף פעולה פורה עם משטרת ישראל במאמץ למגר את תופעת ההצתות". על ריבוי השריפות בוואדי ערה הוא אמר כי "האזור סבל מריבוי אירועים בלתי סביר ומבלי להיכנס לפרטים, המעצר והגשת כתב האישום לא היו אפשריים אלמלא שילוב הזרועות והרתמות כלל המעורבים". רגב מסר כי "כולנו תקווה כי המאמץ להילחם בתופעה פסולה זו ייתן אותותיו וימנע חקיינים עתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully