וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הופכים את ישראל לפלסטינית; מירי רגב: רבין מתהפך בקברו

12.8.2018 / 13:10

בישיבת הממשלה גינו נתניהו והשרים את הקריאות "נפדה את פלסטין" ואת הנפת דגלי הרשות בהפגנת חוק הלאום: "ברור מתמיד שצריך את חוק הלאום כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל". ח"כ פריג': "נתניהו והימין ראו רק דגלים ולא אנשים; הם זקוקים לנו רק כתחמושת במלחמת ההסתה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (ראשון) את הנפתם של דגלים פלסטיניים בהפגנה נגד חוק הלאום בכיכר רבין בתל אביב אמש ואמר כי מדובר ב"עדות חותכת להתרסה נגד קיומה של מדינת ישראל ולנחיצותו של חוק הלאום". אלה, לדבריו, לצד הקריאות "בדם ואש נפדה את פלסטין", שהשמיעו כמה מתוך רבבות המפגינים, משקפים רצון "לביטול" חוק השבות וההמנון.

"הם רוצים לקפל את הדגל שלנו, הם רוצים לבטל את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולהפוך אותה, כפי שדובריהם אומרים, למדינה ישראלית-פלסטינית, ואחרים אומרים: מדינת כל אזרחיה", אמר נתניהו על אותם מפגינים מקרב ההמונים שהגיעו לכיכר.

"בדיוק לשם כך העברנו את חוק הלאום", הוסיף. "אנחנו גאים במדינה שלנו, אנחנו גאים בדגל שלנו, אנחנו גאים בהמנון שלנו. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. זכויות הפרט של אזרחיה מעוגנות היטב בחוקי יסוד ובחוקים אחרים. עכשיו ברור מתמיד שצריך גם את חוק הלאום. צריך אותו כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו העברנו את החוק הזה ואנחנו נשמור על החוק הזה".

הפגנת חוק הלאום בכיכר רבין בת"א, 11 באוגוסט 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
מפגין נושא דגלי ישראל ופלסטין בהפגנה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
רגב: "הבעיה היא לא חוק הלאום אלא איך הם תופסים את המדינה כמדינת כלל אזרחיה ולא ניתן להם את הכבוד הזה"

לדבריו הצטרפה שרת התרבות מירי רגב שאף הצהירה כי בכוונתה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בשל הנפת הדגלים. "זה שהשמאל חבר לערבים זה אבסורד", אמרה רגב - שהוסיפה כי ראש הממשלה המנוח יצחק רבין "היה מתהפך בקברו" אם היה רואה את שהתרחש בכיכר שנקראה על שמו, לאחר הירצחו. "הבעיה היא לא חוק הלאום אלא איך הם תופסים את המדינה כמדינת כלל אזרחיה ולא ניתן להם את הכבוד הזה", המשיכה רגב. "מה שראינו אתמול היה קריאות להסתה במרכז תל אביב. היועמ"ש צריך להגיד את אמירתו הברורה".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדבריה של רגב כי "רבין היה מתהפך בקברו, אם היה יודע שאדם מסית כמוך משמש כשר בממשלת ישראל".

עוד באותו נושא

לראות מבעד לדגלים: ההפגנה "הישראלית" של הערבים נגד חוק הלאום

לכתבה המלאה
נתניהו: "ישראל במערכה מול עזה"
בדבריו לשרים הוסיף ראש הממשלה:
"לא נסתפק בפחות מהפסקת אש מוחלטת". רוני כנפו, רוני כנפו
ראש הממשלה בנימין נתניהו/רוני כנפו, רוני כנפו
הפגנת חוק הלאום בכיכר רבין בת"א, 11 באוגוסט 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
משתתפות בהפגנה בתל אביב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) התייחסה אף היא להפגנה אמש ואמרה כי חוק הלאום הוא "חוק נכון והשמאל הציוני היה צריך לתמוך בו". לדבריה, הנפת הדגלים הפלסטיניים "מוכיחה שלא מדובר על רצון לשוויון אזרחי אלא רצון לשוויון לאומי, שלא יהיה".

גם שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) גינה את מניפי הדגלים וכינה אותם "גיס חמישי". כהן אף קרא לחברי יש עתיד והמחנה הציוני "לעשות חשבון נפש" ולהסביר מדוע התנגדו לחוק הלאום. "לא היה שום סעיף בחוק שהיה צריך להתנגד אליו", הוסיף.

"אנחנו יכולים וצריכים להיות גם אזרחים ישראלים וגם בני העם הפלסטיני"

מנגד, ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) בירך על הגעתם של רבים מקרב הציבור הערבי-ישראלי להפגנה אמש, שאותה כינה "המעשה הכי ישראלי". בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הוסיף פריג' כי "עשרות אלפים, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, משפחות וילדים, כולם באו לתל-אביב, כדי להעביר את המסר החשוב: התנגדות לחוק הלאום.
אבל נתניהו והימין לא ראו את האנשים, את האזרחים הישראלים, אלא רק דגלים. הם לא ראו את האנשים, כי לא איכפת להם מאזרחי ישראל הערבים, הם רק זקוקים לנו כתחמושת במלחמת ההסתה שלהם".

פריג' קרא לשרים שזעמו על הנפת הדגלים "להתרגל" והוסיף כי "כמו שיהודים יכולים להניף את הדגל של עמם בשדרה החמישית בניו-יורק, כך ערבים אזרחי ישראל יכולים להניף את דגל עמם בתל-אביב. אנחנו יכולים וצריכים להיות גם אזרחים ישראלים וגם בני העם הפלסטיני. זו הזהות שלנו ואין סיבה שנתבייש בה".

(עדכון ראשון: 12:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully