וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: ארבעה שוטרים נהרגו בפשיטה על מסתור של מחבלים

12.8.2018 / 21:30

כוחות הביטחון פתחו במבצע בעיר א-סלט שבצפון הממלכה בעקבות מותו של שוטר מפיצוץ מטען. במקום אותרו כלי נשק, ולפי דיווחים שונים, המחבלים תכננו לפגוע במתקנים ביטחוניים ובמטרות רגישות

צילום: מתוך ההאינסטגרם של הנסיך חוסיין בן עבדאללה ה-II

ירדן הודיעה הבוקר (ראשון) כי היא סיכלה מתקפת טרור גדולה, במהלך מבצע ביטחוני נרחבת שמנהלים כוחות הביטחון בעיר א-סלט שבצפון הממלכה. לפי הרשויות, נתפסו רובים אוטומטיים בפשיטה על מבנה בעיר, שקרס מפיצוץ. לפחות ארבעה שוטרים נהרגו בחילופי אש במהלך הפעילות, שעדיין נמשכת. לפחות שלוש גופות הוצאו מההריסות.

דובר הממשלה אמר כי חמישה חשודים נתפסו במהלך המבצע. בעיתון "הלא אחבאר", המזוהה עם צבא ירדן, דווח כי החשודים הם אזרחי הממלכה שתכננו לפגוע במתקנים ביטחוניים ובמטרות רגישות אחרות.

הפשיטה החלה בעקבות פיצוץ מטען בסמוך לניידת, שגרם למותו של שוטר בעיירה אל-פוחיס הנוצרית ביום שישי האחרון, לטענת הממשלה, החשודים סירבו להסגיר את עצמם ופוצצו חלק מהמבנה, שעליו הטילו הכוחות מצור ממושך. הניידת הייתה חלק ממערך האבטחה של פסטיבל מוסיקה באל-פוחיס, ששוכנת ליד הבירה עמאן ו-15 ק"מ מא-סלט.

מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון ירדניים/רויטרס

ירדן הצליחה להימנע מהכאוס שמתחולל בעיראק וסוריה השכנות מאז עליית ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ובמקומות אחרים במזרח התיכון מאז פרץ "האביב הערבי" ב-2011. למרות זאת, דאעש הצליח להוציא לפועל כמה מתקפות טרור בשטחה בשנים האחרונות. שום ארגון לא קיבלת אחריות על התקרית ביום שישי, אך ייתכן שהיה זה תא רדום של דאעש.

המלך עבדאללה מזהיר זה זמן רב מפני הסכנה לאזור הנשקפת מצדם של ארגונים קיצוניים. בישיבה של מועצת הביטחון הלאומית, הזהיר היום המלך: "אנחנו נילחם בחווריג הם ונפגע בהם ללא רחמים ובכל הכוח והנחישות".

(עדכון ראשון: 11:07)

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully