וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI חוקר: איך פתאום קם אדם וגונב מטוס מתחת לאף

12.8.2018 / 9:51

ריצ'רד ראסל בן ה-29 לא החזיק ברשיון טיס, אך הצליח להדהים את ארה"ב כשהמריא עם מטוס מנמל התעופה בסיאטל, עשה פעלולים אוויריים והתרסק באי סמוך. הרשויות מנסות להבין את המניע שלו, בעוד שמשפחתו נותרה בהלם. "היה בעל נאמן, בן אהוב וחבר טוב"

צילום: רויטרס

הרשויות הפדרליות בארצות הברית מנסות לגלות את המניע של מכונאי התעופה שגנב אתמול (שבת) מטוס ריק מנמל התעופה בסיאטל, גרם להקפצת מטוסי קרב והתרסק.

התקרית החריגה, שגרמה לבהלה ביטחונית גדולה, החלה כשעובד חברת "הורייזון אייר" נכנס למטוס בומברדייה 400Q שחנה באזור התפעול בנמל התעופה הבינלאומי סיאטל-טקומה והחל בהמראה. הוא טס במשך כשעה, לעתים בצורה תזזיתית תוך ניסיונות לבצע פעלולים אוויריים, לפני שהתרסק באי קרטון הנידח, כ-40 ק"מ משם.

לפי הרשויות, העובד בן ה-29, שפרטיו לא פורסמו באופן רשמי, היה אובדני וככל הנראה פעל לבדו. ככל הנראה, הוא נהרג בהתרסקות. קרובי משפחה ועמיתים לעבודה זיהו אותו כריצ'רד ראסל מסאמר, וושינגטון. כינויו היה ביבו.

"הוא היה בעל נאמן, בן אהוב וחבר טוב", מסרה משפחתו. "זה גרם לנו להלם מוחלט. אנחנו הרוסים ממה שקרה וישו הוא מי שמצליח לאחד את המשפחה הזו עכשיו".

ריצ'רד ראסל, עובד חברת תעופה שגנב מטוס מנמל בעיר סיאטל, ארה"ב. אתר רשמי
"יש לי כמה ברגים משוחררים". ראסל/אתר רשמי

מנכ"ל חברת "הורייזון אייר", גארי בק, אמר כי לראסל לא היה רישיון טיסה ולא ברור כיצד הוא הצליח להמריא ולטוס כפי שעה. "היו שם כמה תמרונים יוצאי דופן", אמר. "מטוסים מסחריים הם מכונות מורכבות. לא קל לטוס בהם כמו, למשל, בססנה, כך שאני לא יודע היכן רכש את הניסיון שלו".

לשכת השריף המקומי מסרה כי התרסקות המטוס נגרמה כתוצאה מהפעלולים האוויריים של ראסל או בשל חוסר ב"יכולות תעופה".

בהקלטות שיחותיו של ראסל עם בקרי התעופה, שפורסמו בחלקן על ידי האתר Broadcastify.com, נשמע ראסל אומר כי הוא מצטער לאכזב את אלו שדאגו לו והוא תיאר את עצמו כ"אדם שבור". לדבריו, "יש לי כמה ברגים משוחררים. כנראה שלא ידעתי את זה אף פעם עד עכשיו".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
עובד בחברת תעופה גנב מטוס מנמל התעופה בסיאטל והתרסק. רויטרס, רויטרס
שני מטוסי קרב הוזנקו אחריו. המטוס שגנב ראסל, אתמול/רויטרס, רויטרס

החקירה מנוהלת על ידי הבולשת הפדרלית (FBI), יחד עם מנהל התעופה הפדרלי והמנהל הלאומי לבטיחות בתעבורה (NTSB). "אנחנו נהיה יסודיים, כלומר שניקח את הזמן הנדרס לסרוק את האזור, לחפור ברקע של אותו אדם שככל הנראה אחראי לכך ולבחון כל היבט של התקרית הזו עם שותפינו הציבוריים והפרטיים", מסר ה-FBI.

חברת אלסקה איירליינס, החברה האחות של "הורייזון", אמרה כי ראסל עבד שלוש וחצי שנים בחברה והיה בעל סיווג לגרור מטוסים. לפי מנכ"ל החברה, בראד טילדן, למטוסים הללו אין דלתות ננעלות או מפחת סוויץ' כמו במכוניות. "הלך הרוח בתעופה באמריקה הוא שאנחנו מאבטחים את הנמל ואז אנחנו במחשבה שיש לנו עובדים עם סיווג המורשים להיות שם", אמר טילדן, שהוסיף כי החברה עובדת עם הרשויות בחקירה.

נוסעי "אלסקה איירליינס" ממתינים בנמה"ת בסיאטל לאחר שמטוס של החברה נגנב בידי מכונאי של החברה וטס בשמי וושינגטון, 11 באוגוסט 2018. רויטרס
נמל התעופה בסיאטל בזמן התקרית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully