וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה עצרה תייר יפני שצילם מתקן צבאי

11.8.2018 / 18:45

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי חבר בקבוצת תיירים, המגדיר את עצמו יוצר וידאו, נעצר על ידי המשטר הקומוניסטי ועשוי להיות מואשם בריגול. משרד החוץ בטוקיו מסר כי הוא בוחן את המקרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת יפן הודיעה היום (שבת) כי היא בוחנת את הדיווחים על מעצרו של אזרח המדינה בקוריאה הצפונית. ברשת NTV דווח כי אותו אזרח, בן 39 המגדיר את עצמו "יוצר וידאו" היה חלק מקבוצה שביקרה בצפון והיה אמור לשוב ליפן ביום שני. לפי הדיווח, ייתכן שהוא נעצר בזמן שניסה לצלם סרט על מתקן צבאי בצפון-מערב המדינה הקומוניסטית המבודדת.

ברשת TBS דווח כי אותו אדם, שפרטיו לא נמסרו, ביקר בקוריאה הצפונית כמה פעמים בעבר וכי הוא נעצר בעיר נמפו. בעיתון "אסאי" דווח כי הוא עשוי לעמוד בפני אישומים בריגול.

משרד החוץ בטוקיו מסר כי הוא בוחן את המקרה בעקבות הדיווחים. הוא סירב למסור פרטים נוספים על מעצרו האפשרי של אזרח המדינה בידי קוריאה הצפונית, שיחסיה עם יפן נותרו מתוחים על אף ההפשרה ביחסיה עם קוריאה הדרומית ועם ארצות הברית.

יפן עדיין מנסה להבטיח את שחרורם של כמה מאזרחיה שנחטפו על ידי סוכנים צפון קוריאנים בשנות ה-70 וה-80. הסוגיה נותרה המוקד המרכזי למתיחות בין שתי המדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים.

שינזו אבה במהלך מסע"ת לאחר היבחרו לכהונה נוספת כראש ממשלת יפן. רויטרס
ראש ממשלת יפן אבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully