וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלירה צונחת, אבל ארדואן לא מתרגש: "יש לנו את אללה"

10.8.2018 / 9:43

המטבע המקומי ממשיך לאבד מערכו ולרשום שיאים שליליים בעקבות הסנקציות האמריקניות, אך נשיא טורקיה מרגיע את תומכיו. "זה חלק מקמפיין נגד טורקיה. להם יש את הדולרים שלהם, לנו יש את אללה"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן דוחה את החששות מפני צניחת ערך הלירה וקרא לאזרחים "לא לדאוג כלל". זאת אחרי שהמטבע רשם שיא שלילי בשבועות האחרונים בצל המשבר עם ארצות הברית.

שתי חברות נאט"ו נקלעו למשבר סביב מעצרו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, שמואשם בטורקיה בעבירות טרור. בעקבות זאת הטילה וושינגטון סנקציות על שני שרים בממשלתו של ארדואן והיא מאיימת לקבוע מגבלות סחר נוספות.

מוקדם יותר צנחה הלירה לשער של 6 ל-1 מול הדולר האמריקני, עם שובה בידיים ריקות של משלחת טורקית שקיימה שיחות בוושינגטון עם הממשל על פתרון למשבר המתמשך.

ארדואן, שנאם אתמול בערב בפני תומכיו במחוז ריזה שלחופי הים השחור, אמר כי החששות בנוגע ללירה הם חלק משורת קמפיינים המתנהלים נגד טורקיה. "יש שורת קמפיינים שמתנהלים כרגע, אל תתייחסו אליהם", אמר הנשיא. "אל תשכחו, אם להם יש את הדולרים שלהם, לנו יש את העם שלנו, את אללה. אנחנו עובדים קשה. ראו איפה היינו לפני 16 שנים ואיפה אנחנו עכשיו".

נשיא טורקיה ארדואן בנאום בפרלמנט באנקרה, 24 ביולי 2018. רויטרס
המשקיעים חוששים מהמדיניות שלו. ארדואן/רויטרס

הירידה בערך הלירה התחזקה בשל חשש של המשקיעים מאחיזתו של ארדואן במדיניות המוניטרית תחת המערכת השלטונית החדשה ולנוכח המחלוקות עם ארצות הברית.

ארדואן, המכנה את עצמו "האויב של הריבית", רוצה שהבנקים יעניקו הלוואות זולות כדי להאיץ את הצמיחה, אך משקיעים חוששים כי הכלכלה תתרחב יתר על המדינה. חשש נוסף נובע מיכולתו של הבנק המרכזי לרסן את האינפלציה הדו-ספרתית בזמן שהנשיא קורא להנמיך את הריביות.

בשבוע שעבר קרא ארדואן לאזרחים להמיר את המטבע הקשה והזהב שלהם ללירה על מנת לבלום את הצניחה דרך "עמידה לאומית ומקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully