וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההפרדה: מספר משפחות המהגרים המגיעות לארה"ב לא ירד

9.8.2018 / 18:52

מנתוני הרשויות עולה כי מדיניות היד הקשה של טראמפ לא הובילה לשינוי של ממש בהיקף המשפחות החוצות את הגבול, אם כי מספרם הכולל של המהגרים ירד. בממשל מסבירים כי השעיית הפרדת המשפחות מעודדת אותן לחצות כקבוצה

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מדיניות היד הקשה של ממשל טראמפ כלפי מהגרים בלתי-חוקיים לא הביאה לירידה משמעותית במספר המשפחות שחצו את הגבול ממקסיקו לארצות הברית - כך עולה מנתונים שפרסמה רשות המכס וההגירה האמריקנית. עם זאת, במספר הכולל של המהגרים הלא חוקיים נרשמה ירידה משמעותית יותר.

בין ה-5 במאי ל-20 ביוני, החלה המחלקה לביטחון המולדת לנקוט במדיניות שנויה במחלוקת של הפרדת ההורים המהגרים מילדיהם, כאמצעי הרתעה שנועד לגרום למהגרים הלא חוקיים לוותר על הנסיונות להסתנן לתחומי ארצות הברית. סך הכל, הופרדו כ-2,500 הורים וילדים.

על המדיניות נמתחה ביקורת מקיר לקיר בארצות הברית, וכעבור מספר שבעות היא הופסקה, כאשר רבים מן ההורים והילדים לא התאחדו בסופו של דבר, במרבית המקרים בגלל שההורים עזבו את תחומי ארצות הברית.

אירוע של איחוד משפחות בגבול בין מקסיקו לבין ארצות הברית, מאי 2018. רויטרס
איחוד בין בני משפחה בגבול ארה"ב-מקסיקו, יוני/רויטרס

מנתוני הרשויות עולה כי בחודש יולי נעצרו 9,258 בני משפחה שחצו יחד את הגבול, ירידה קלה בלבד לעומת 9,434 בחודש יוני, ו-9,485 בחודש מאי. במשרד להגנת המולדת הסבירו את העובדה שאין שינוי של ממש בנתונים בכך שמדיניות ההפרדה לא התקיימה במשך פרק זמן ארוך מספיק, כך שהמידע היה מספיק להגיע אל המהגרים ממדינות מרכז אמריקה כמו אל סלבדור והונדורס, מה שהיה גורם להם לשקול מחדש את כל תכנית הנסיעה.

עם זאת, מספרם של הילדים שחצו לבדם את הגבול ללא הורה מלווה צנח בכאלף, מ-5,093 ל-3,938 - אם כי הם לא היו מטרת התכנית המקורית שזכתה לשם "אפס סובלנות". גורם במשרד להגנת המולדת מסר ל"וושינגטון פוסט" כי "הסיבה שאנחנו לא יכולים לעצור משפחות מעודדת בני משפחה לחצות יחד כקבוצה". זאת אחרי שבית משפט פדרלי הטיל מגבלה ולפיה לא ניתן לעצור ילדים לפרק זמן של למעלה מ-20 יום.

בנוסף לכך, גם במספר הכולל של המהגרים הלא חוקיים נרשמה ירידה. בחודש החולף נעצרו בגבול 39,953 בני אדם, ירידה של כ-3,000 איש בהשוואה ל-42,838 שחצו בחודש שקדם לכן. בחודשים מרץ, אפריל ומאי נעצרו כ-50 אלף בני אדם בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully