וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתקשורת יש חלק בהפצת שקרים הנוגעים לחיסונים"

9.8.2018 / 7:00

בראיון לאורן נהרי בתכניתו וואלה! גלובל, על רקע הדיון סביב חיסונים בישראל ובעולם, מסביר ד"ר בן הורוביץ על הסכנה בהפצת מחקרים לא מבוססים ועל אחריות התקשורת בנושא. וגם: למה פתאום דובים הורגים בני אדם? ולמה טראמפ מתעמת עם הספורטאים האמריקאים?

עריכת וידאו: נועה לוי, רן צימט בימוי: עומר טל

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתח התכנית נהרי נדרש לעימות הווירטואלי המחודש מסוף השבוע שעבר בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ותומכיו הרפובליקנים לבין הספורטאים האמריקאים, בעיקר השחורים. בסיבוב הנוכחי, אחרי עימות בעבר עם כוכבי NFL שכרעו ברך בהמנון במחאה על הרג שחורים בידי שוטרים ועם כוכבי גולדן סטייט שסירבו לקיים את מסורת המפגש עם הנשיא בבית הלבן לאחר זכייה באליפות, הוא תקף והקניט בחריפות את גדול הכדורסלנים היום, לברון ג'יימס, שביקר אותו בראיון לרשת CNN. מדוע טראמפ תוקף כך את הספורטאים? מה יוצא לו מזה? ומה זה אומר על הגדרת הנשיאות האמריקנית?

במרכז התכנית:
עלייה במספר המקרים בחודש יולי של הדבקה בחצבת כתוצאה מאי-חיסון ילדים; מתן הבמה בתקשורת הישראלית לשרלטנים רפואיים, והחלטת איטליה מהשבוע דווקא לשים סוף לתופעת החיסונים. על רקע כל אלה הגיע ד"ר בן הורוביץ, המנהל המקצועי של עמותת "מדעת - מדע ומידע למען בריאות המשפחה" לאולפן וואלה! גלובל לדבר על פייק ניוז, מחקרים לא מבוססים ושרלטנות רפואית. מה קרה לרופא ההוא שחיבר את המאמר השגוי לפיו חיסונים גורמים לאוטיזם? מה עושים עם גורמים שעדיין מצטטים את המאמר? האם המדינה יכולה לכפות חיסונים? והאם התקשורת צריכה לאזן בין הדעות התומכות בחיסונים לבין דעות המתנגדות להן, אף שהראשונות הן אלה שנתמכות על ידי מחקרים מבוססים ועולם הרפואה ככלל?

בסוף התכנית סוקר נהרי את המקרים מהשבועות האחרונים שבהם דובים החיים בטבע תקפו בני אדם בהודו, קנדה או סקנדינביה. למה זה קורה? מה זה בעצם אומר על הפלנטה שלנו? ואיך כל זה קשור לזהבה ושלושת הדובים? צפו בתכנית.

(עדכון ראשון, 9.8 17:00)

וואלה גלובל ד"ר בן הורובית 8.8.18. מערכת וואלה!
"גם הרופאים מרוחקים לפעמים. הם צריכים לדבר עם הציבור". ד"ר בן הורוביץ/מערכת וואלה!
  • עוד באותו נושא:
  • אורן נהרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully