וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרג, הפצועים והפסקת האש הבאה: הריטואל הקטלני הבלתי נגמר של עזה

9.8.2018 / 11:01

מלחמה אינה אופציה של ממש, וגם הקלות משמעותיות לרצועה ללא פתרון בעיית הנעדרים והאסירים לא ממש באות בחשבון עבור הממשלה שחוששת מכל מהלך מול חמאס. במצב העניינים הזה, המצב ההומניטרי בעזה ילך ויחריף - וכך גם הטרגדיה של האזרחים משני צדי הגדר. פרשנות

עריכה: שניר דבוש

והנה חוזר על עצמו הריטואל. ישיבות דחופות של הקבינט, שר הביטחון (ההוא מ-48 השעות להניה), ראש הממשלה (זה מחוק הלאום), שבסופן תצא הודעה מאיימת במיוחד נגד חמאס - אבל בבסיסה הבנה שאין כל כך מה לעשות. מלחמה אינה אופציה של ממש, בשלב זה, וגם הקלות משמעותיות לעזה ללא פתרון בעיית הנעדרים והאסירים, לא באות בחשבון עבור הממשלה הזו. אין פה אופציות טובות. כולן גרועות יותר אחת מהשנייה.

וכך גם חמאס. רגע אחרי שמשלחת בכירי הארגון מחו"ל מסיימת את ביקורה בעזה, באישור ישראל, וכל גיבורי התהילה יוצאים מהרצועה בתהלוכה מפוארת, מתחדש הירי לעבר ישראל. חמאס מתבייש להודות בפני הציבור שלו שהוא רוצה להיפטר מהקשר המחייב לגדה המערבית, ולהגיע לעסקה לבד ובהקדם מול ישראל. אלא שהוא אינו עושה זאת, ובמקום חשוב לו יותר להתמקד בתדמיתו הלוחמנית.

הסלמה בדרום - כותרות נוספות
נפצעה מרסיסים בדרך למיגונית: "גררנו אותה למקלחת כדי להצילה"
גורם צבאי בכיר: אנחנו קרובים למערכה; אם יידרש נפנה יישובים
מלון שהוסב למפעל ומנהרת טרור ימית: אלו המטרות שתקף צה"ל בעזה

תקיפה של חיל האוויר באחד ממוצבי חמאס בעיר עזה 9 באוגוסט 2018. רויטרס
הריסות לאחר הפצצות צה"ל ברצועה, היום/רויטרס
מיקום נפילת הרקטה בתלמי אליהו 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
זירת נפילת רקטה בעוטף עזה, הבוקר/ראובן קסטרו

"הארגון נמצא במצב של הגנה עצמית ועושה את חובתו להגיב על התוקפנות נגד עמנו", אמר הבוקר אחד מדוברי חמאס ברצועה. "הגברת קצב ההפצצות הברבריות על עזה והפגיעה באזרחים הם מכוונים מראש, הכיבוש נושא באחריות להשלכותיהן וישלם מחיר גדול יותר על פשעיו ולא יצליח לקבוע שום משוואה בשטח".

וכך שני הצדדים פועלים כיום: ראשית מתוך המחשבה על ההשפעה שיהיו למהלכים שלהם על דעת הקהל המקומית ורק אחר כך על המצב האמיתי של הציבור שלהם. לחמאס חשוב יותר לשווק את תדמית ארגון "ההתנגדות", בשעה שמנהיגיו בחול משתכנים להם בעיקר בדירות ומלונות פאר. לממשלת ישראל חשוב יותר לקדם את חוק הלאום המיותר והפוגעני מאשר להביא לפתרון של ממש בדרום.

דיון הערכת מצב בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו  שר הביטחון אביגדור ליברמן קרייה תל אביב ה-9 באוגוסט 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו, ליברמן ואיזנקוט בהערכת מצב בקריה/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אפשר כמובן לדוש לא מעט בטעות שנעשתה כאשר צה"ל ירה והרג שני אנשי חמאס שחשב שבכוונתם לירות לעבר ישראל, בשעה שהיו עסוקים בתרגיל "שופוני" בפני בכירי הארגון, כולל אלה מחו"ל. אך זו לא הנקודה. המצב הנוכחי יוביל לטעויות נוספות, אם לא בשבוע הקרוב הרי שבזה שאחריו. ההרג, הפצועים, הסבל משני הצדדים - יימשכו גם אחרי הפסקת האש הבאה. המצב ההומניטרי בעזה ילך ויחריף, ובמקום מהלך אסטרטגי של ממשלת ישראל שחוששת ממלחמה וחוששת מהסדרה דרמטית מול חמאס, נקבל כנראה חוק לאום 2 ובהמשך גם 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully