וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הפצוע מרסיסי רקטה בשדרות: מצאתי מטלית וקשרתי לאבא את היד

שלו לוי שאביו נפצע בידו סיפר כי חבש את אביו עד לפינויו לבית החולים אמש. מנהל המשק במושב באשכול שבו נפצעה צעירה באורח בינוני-קשה סיפר כי נפגעה מרסיסים במהלך ריצה למיגונית: "גררו אותה למקלחת למחסה". מרבית הנפגעים מירי הרקטות אמש לשדרות שוחררו מבית החולים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

העובדת בבית האריזה במועצה האזורית אשכול שנפצעה הבוקר (חמישי) באורח בינוני-קשה מפגיעת רסיסי רקטה הייתה בדרכה למיגונית המוצבת במקום - כך סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS עמית אבוטבול, מעסיקה. "כל העובדים נמצאו במגורי העובדים בשולי המושב כשהתחילה אזעקת 'צבע אדום' חלקם הספיקו להגיע למיגונית", הוסיף אבוטבול המנהל את המשק במושב שבשטחו נפלה הרקטה. לדבריו, הרקטה שפגעה במתחם החקלאי היא גדולה במיוחד, ככל הנראה בקוטר 155 מילימטר.

"היא נפגעה ברסיסים באזור המותן והגפיים", הוסיף מעסיקה של הפצועה - אזרחית תאילנד בשנות ה-20 לחייה. יחד עמה נפצעה באורח קל עובדת נוספת. "כמה מהעובדים גררו אותה לאזור המקלחת שהייתה ממוגנת יותר. מיד הזעקנו את מד"א ואת כיבוי האש. ייאמר לזכות החובשים של מד"א שהם הגיעו בתוך זמן קצר מאוד והטיפול שלהם הציל אותה".

מיקום נפילת הרקטה בתלמי אליהו 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
שוטר בוחן את זירת נפילת הרקטה באשכול, הבוקר/ראובן קסטרו
מיקום נפילת הרקטה בעוטף עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מתחם מגורי העובדים באשכול שנפגע מרקטה/ראובן קסטרו

לדברי אבוטבול, כמה מהעובדים רצו למיגונית אבל חלקם התמהמהו. "גם הם כנראה הפכו להיות אדישים למצב", הוסיף. "הם לא מודעים לסיכון של ירי הרקטות לעבר השטחים שלנו ולכן חלקם נוהגים בשאננות. זו הסיבה שלא כולם היו במיגונית".

עוד הוסיף מנהל המשק כי הרקטה נורתה אל עבר המושב בשעה 5:30 בבוקר, כשהעובדים התכוננו ליציאה לעבודה בשדות. "חלקם היו במטבח שבמתחם המגורים וחלקם היו בהכנות ליציאה", סיפר אבוטבול. בשעה זו אומדים כוחות הביטחון את הנזק הכבד שנגרם כתוצאה מירי הרקטה, שפגעה בסמוך למתחם המגורים העובדים במושב.

הפצועה ההרה שנפלה בריצה לממ"ד: "הבת שלי לא צריכה לפחד"

במהלך הלילה שוחררו מאשפוז בבית החולים ברזילי 16 מהנפגעים מירי הרקטות לשדרות אמש, מצבם של כולם הוגדר קל. פצוע נוסף שנפגע באורח בינוני בידו נותח ונותר במעקב הצוות הרפואי. ארבע מהנשים הנמצאות בהריון, שתיים מהן בשלבים מתקדמים, נותרו אף הן להשגחה בבית החולים. אחת מהן, קרולין בוניאל הנמצאת בחודש הרביעי להריונה עם תאומים, נפגעה בנפילה על בטנה כשרצה למרחב מוגן עם הישמע אזעקת צבע אדום.

קרולין בוניאל, הנפגעת מהרקטה בעוטף עזה. מערכת וואלה! NEWS
"זה לא החיים שבחרתי לעצמי". בוניאל/מערכת וואלה! NEWS

"זה היה לילה קשה, הילדים לא הצליחו לעצום עין", סיפרה בוניאל, שבעלה נשאר בבית עם ילדיהם. "בתי בת השש לא הצליחה לישון ורצתה שאהיה איתה. זה לא חיים ככה, כל פעם הפסקת אש ושוב נרגע, ושוב קסאמים. נמאס לנו, חיינו לא הפקר. המדינה צריכה לעשות לזה סוף. צריך לגדל ילדים בתחושה טובה, הבת שלי לא צריכה לפחד ולרוץ לממ"ד. זה לא החיים שבחרתי לעצמי".

עמית סייג, תושב שדרות שאשתו נמצאת בחודש תשיעי ונותרה אף היא מאושפזת, סיפר כי הוא מחלק את זמנו בין בית החולים לבין בתם בת הארבע שנותרה בבית עם סבתה. "אתמול בערב היו המון ילדים בעת האזעקות", תיאר את אירועי אמש בעירו. "היינו בגן השעשועים ופתאום נשמעו המון צרחות וכולם ברחו".

שלו לוי, בנו של אבי לוי שנפצע מרסיס בידו ונותח בלילה בעקבות המטח לעוטף עזה. דוברות ברזילי, מערכת וואלה! NEWS
"ראיתי בחדר של אחותי עשן ואש". שלו לוי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות ברזילי

שלו לוי, שאביו אבי נפצע מרסיסי רקטה, סיפר כי סייע לאביו לחבוש את הפציעה בידו ולעצור את הדימום. "הייתי בחדר ושיחקתי, פתאום הייתה אזעקת צבע אדום", שחזר. "אבא אמר לי להישאר בממ"ד ולא לצאת ממנו, נשארתי והוא בא. כשזה נגמר הוא יצא ואני נשארתי. אחרי כמה שניות הייתה עוד אזעקה וישר שמעתי בום".

לדבריו, כשיצא מהממ"ד ראה את נזקי פגיעת הרקטה בבית. "ראיתי שבחדר של אחותי יש עשן ואש", תיאר. "התקדמתי לסלון ואבא צעק לי 'צא מהר מהבית'. ראיתי שיוצא לו מלא דם מהיד. יצאנו מהר החוצה והוא אמר לי למצוא משהו לחסום לו את הדם. מצאתי מטלית על הרצפה וקשרתי לו את היד וביקשנו עזרה מהשכנים שיבואו".

(עדכון ראשון: 10:24)

מיקום נפילת הרקטה בעוטף עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מתחם העובדים באשכול שבו נפצעה העובדת, הבוקר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully