וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט של ארגנטינה דחה את החוק לאישור הפלות

9.8.2018 / 9:36

בתום דיון סוער, 38 סנאטורים הצביעו נגד החקיקה שעברה ברוב קטן בבית התחתון וקבעה כי נשים יוכלו להפיל עד השבוע ה-14 להיריון. "ארגנטינה היא עדיין מדינה שמייצגת את ערכי המשפחה", חגגו מתנגדי ההפלות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הסנאט של ארגנטינה דחה היום (חמישי) חוק לאישור להפלות אחרי דיון סוער שנמשך אל תוך הלילה, חרף התמיכה הגוברת בתנועה למען הזכות להפלות. 38 סנאטורים הצביעו נגד החוק, לעומת 31 שתמכו בו. החקיקה הייתה מאפשרת לנשים לבצע הפלות עד השבוע ה-14 להיריונן, אחרי שעבר בתום הצבעה צמודה בבית התחתון ביוני האחרון. החוק הנוכחי בארגנטינה מאפשר לבצע הפלות רק במקרים של אונס או אם בריאותה של האם נתונה בסכנה.

משפחות ואנשי דת התאספו מחוץ לארמון הקונגרס עם פרסום התוצאות, בשעה 3:00, כשהם מנופפים בדגלי ארגנטינה לאות תמיכה בעמדת הכנסייה במולדתו של האפיפיור פרנציסקוס. "ההצבעה הזו הראה כי ארגנטינה היא עדיין מדינה שמייצגת את ערכי המשפחה", אמרה ויקטוריה אוסונה, פעילה נגד הפלות.

במהלך הלילה, נרשמו עימותים אלימים בבואנוס איירס כשתומכי הזכות להפלות ירו זיקוקים לעבר שוטרים.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי מהפך ברגע האחרון: הבית התחתון בארגנטינה אישר הפלות

פעילי זכויות הפלות מפגינים לקראת הצבעה על החוק המתיר הפלות, בבואנוס איירס, ארגנטינה 9 ביולי 2018. רויטרס
מפגינים למען הזכות להפלות, אתמול/רויטרס

לפני ההצבעה בסנאט, הנשיא מאוריסיו מקרי קרא לדיון "ניצחון של הדמוקרטיה". הוא אמר כי באופן אישי הוא מתנגד להפלות, אך הוא יחתום על החוק אם הוא יעבור.

התנועה למען הזכות להפלות בארגנטינה, המגובה על ידי קבוצות פמיניסטיות שהתחזקו בשנים האחרונות על מנת לעצור את האלימות נגד נשים, טוענת כי החקיקה תוביל למיגור ההפלות הבלתי-מבוקרות, שלפי נתונים ממשלתיים הן הגורם המוביל למוות אימהות.

אזרחים רבים לנו מול הקונגרס מאז יום רביעי בלילה, בהמתנה לפרסום התוצאות. "אני עדיין אופטימית, זה לא עבר היום, אבל זה יעבור מחר, זה יעבור מחרתיים", אמרה הפעילה נטליה קרול, בת 23. "זה לא נגמר".

משרד הבריאות מעריך כי יש לפחות 350 אלף הפלות לא חוקיות בארגנטינה בכל שנה, אם כי ארגונים בינלאומיים לזכויות אדם אומרים כי מספרן עשוי להיות גבוה יותר. לפי הארגון משמר זכויות האדם, כי המהלך "מחויב למען בריאות הציבור וזכויות האדם".

"רק משום שהצעת החוק נפלה, זה לא יפסיק את התנועה", אמרה מנהלת המרכז לשוויון נשים, קבוצת הפלות זכויות הפלה. "אנחנו נהיה שם בהזדמנות הבאה".

אורוגוואי וקובה הן המדינות היחידות באמריקה לטינית הקתולית שבהן הזכות להפלות רחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully