וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחטף של ממשלת קולומביה היוצאת: הכירה בפלסטין כמדינה עצמאית

9.8.2018 / 8:59

הממשל החדש בבוגוטה מסר כי הנשיא הקודם סנטוס החליט להכיר במדינה פלסטינית, ועתה המהלך ייבחן מחדש. "נפעל בהתאם לחוק הבילנאומי", נמסר. ישראל: מאוכזבים ומופתעים, מקווים שההחלטה תבוטל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת קולומביה החדשה הודיעה הלילה (חמישי) כי היא תבחן את ההחלטה של הנשיא היוצא חואן מנואל סנטוס להכיר במדינה פלסטינית, אחרי שההחלטה על כך פורסמה רק אתמול. לפי משרד החוץ בבוגוטה, הנשיא החדש איוואן דוקה, שהושבע לתפקיד בשלישי, התוודע על החלטתו של סנטוס רק לפני כמה ימים. "הממשלה תבחן בזהירות את ההשלכות שלך ותפעל בהתאם לחוק הבינלאומי", אמר שר החוץ החדש קרלוס הולמס.

במכתב שנשלח לנציג הפלסטיני בקולומביה ב-3 באוגוסט, הסביר סנטוס כי החליט להכיר בפלסטין כ"מדינה חופשית, עצמאית וריבונית". עוד נכתב כי "כשם שיש לעם הפלסטיני את הזכות להקים מדינה עצמאית, לישראל יש את הזכות לחיות בשלום עם שכניה".

שגרירות ישראל בבוגוטה מסרה כי ההחלטה התקבלה בהפתעה ובאכזבה. "אנחנו מבקשים מממשלת קולומביה לבטל את ההחלטה שהתקבלה על ידי הממשל הקודם בימיו האחרונים, שאינה עולה בקנה אחד עם היחסים הקרובים ושיתוף הפעולה הנרחב באזורים חיוניים ועם האינטרסים המשותפים לשתי המדינות", נמסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להשתתף בטקס ההשבעה של דוקה, אך ביטל את נסיעתו ברגע האחרון. ההסבר הרשמי היה "המתיחות בדרום". במקומו של נתניהו, נשלח השר צחי הנגבי.

ראש הממלה, בנימין נתניהו ונשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס במהלך פגישתם בבירת המדינה, בוגוטה. 14 ספטמבר 2017. אבי אוחיון/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
אכזבה בירושלים. נתניהו וסנטוס בבוגוטה, ספטמבר שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון/לע"מ

דבר ההכרה פורסם בזמן ביקורו של שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי. היא השתתפה בטקס ההשבעה בשלישי וביקרה מהגרים מוונצואלה בעיר קוקוטה שבצפון המדינה. השגרירות האמריקנית באו"ם מסרה כי היא לומדת את הנושא ואין לה תגובה בשלב זה.

הפלסטינים הודו לבוגוטה על המהלך, שלדבריהם יתרום לתהליך השלום במזרח התיכון. הפלסטינים זכו להכרה של העצרת הכללית של האו"ם, בית הדין הפלילי הבינלאומי ולפחות 136 אנשים. קולומביה נמנעה בדצמבר בהצבעה בעצרת הכללית שגינתה את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully