וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: הנשיא ב-17 השנים האחרונות לא יתמודד בבחירות

אחרי לחץ מהמערב, הודיעה מפלגת השלטון כי ג'וזף קבילה, שירש את אביו שנרצח ב-2001, יזוז הצדה. יורשו סומן כשר הפנים לשעבר, שנתון לסנקציות אירופיות. הבחירות במדינה רוויית הסכסוכים יתקיימו בדצמבר

עריכה: שניר דבוש

נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, ג'וזף קבילה, לא יתמודד בבחירות לנשיאות בחודש דצמבר - כך מסר היום (רביעי) דובר מטעמו. המתמודד מטעם מפלגת השלטון יהיה שר הפנים לשער עמנואל רמזאני שדרי.

כהונתו השנייה של קבילה הסתיימה עוד ב-2016, אך מאז נדחו הבחירות כמה פעמים ברקע ספקולציות שהוא עשוי לנסות ולהתמודד שוב על אף שהחוקה אוסרת זאת. מועמד מפלגת השלטון נחשב למקורבו, והוא נתון לסנקציות של האיחוד האירופי בשל מעורבותו בדיכוי האופוזיציה.

מולו יתמודדו שמונה יריבים, הבולט שבהם הוא ז'אן פייר במבה, ששב לאחרונה מגלות של 11 שנה אחרי שהרשעתו בפשעי מלחמה בוטלה על ידי בית הדין הפלילי בהאג. במבה, שהיה בעבר סגן הנשיא, התקבל על ידי קהל עצום עם חזרתו.

מועמד בולט נוסף הוא מנהיג מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, פליקס טצ'ישקדי. עם זאת, מועמד אחר, מויס קטומבי, מושל לשעבר של המחוז העשיר במחצבים קטנגה שחי בגלות עצמאית, לא יוכל להתמודד אחרי שהרשויות מנעו את כניסתו למדינה. .

נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ג'וזף קבילה, ינואר 2018. רויטרס
סירב לפרוש מתפקידו. קבילה, ינואר/רויטרס

קבילה עלה לשלטון אחרי שאביו, לורן, נרצח ב-2001. הוא נבחר ב-2006 וזכה בכהונה שנייה אחרי בחירות שנויות במחלוקת ב-2011. המנהיג בן ה-47 סירב לעזוב את תפקידו אחרי שכהונתו הסתיימה בדצמבר 2016, ועשרות מפגינים נגד שלטונו נהרגו מאז.

ארצות הברית והאיחוד האירופי, שהטיל סנקציות על שמונה מבכירי משטרו, הפעילו עליו לחץ כדי שיעזוב את תפקידו ולא ינסה להתמודד שוב על הנהגת המדינה העשירה במשאבים אך רוויה בסכסוכים. בחודש מרץ אמר האו"ם כי יותר מ-13 מיליון אזרחים זקוקים לסיוע הומניטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully