וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מלכודת ורובה חצים: חשודים בדיג בלתי חוקי נתפסו בעכו

10.8.2018 / 12:46

פקחי רשות הטבע והגנים תפסו מול חופי העיר הצפונית שני דייגים שניסו ללכוד דגים בשיטת דחיסת האוויר האסורה בחוק. מנהל היחידה הימית ברשות: "שלא יהיו אשליות, הדגים האלה אינם לצריכה ביתית". משרד החקלאות הקצה שני מיליון שקל לתמיכה בדייגים בעלי רישיון

צילום: רשות הטבע והגנים וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים איתרו בתחילת השבוע שני בני אדם שעל פי החשד היו מעורבים בדיג בלתי חוקי מול חופי עכו. השניים - צולל ומפעיל סירה - נחקרו, וברשות הטבע והגנים נחושים למצות עימם את הדין.

השניים פעלו בשיטה המכונה דחיסת אוויר מאולץ, במסגרתה מחברים הדייגים צינור למדחס אוויר הנפלט למסלעה, המשמשת כמקום גידולם של דגים קטנים עד שיגדלו. הדגים המבוהלים מזרמי המים והאוויר בורחים מהמסלעה, ובנתיב הבריחה מחכה להם הדייג עם רובה וצד אותם באמצעות חצים. שיטת דיג זו בישראל אסורה על פי חוק.

שלל דגים שנתפסו בחוף עכו בדייג לא חוקי. אייל מילר, רשות הטבע והגנים
חלק משלל הדגים שנתפס/רשות הטבע והגנים, אייל מילר

השלל שנמצא בידי החשודים כלל בין היתר לובסטר, המוגדר כערך טבע מוגן, ומתוקף כך הוא אסור לדיג. כמו כן, נתפסו בידיהם דגים הקטנים מהגודל המינימלי המותר לדיג על פי חוק.

ברשות הטבע והגנים ציינו כי הוראות החוק ברורות וכל דיג באמצעות אוויר מאולץ אסור על פי חוק, שכן הדבר פוגע בבתי הגידול הסלעיים המתרוקנים מדגים, וכי "יש להקפיד על דיג דגים מעל גודל המינימום כדי לשמור על הדגה בים ותהליכי רבייה תקינים".

ברשות אף חושדים שהשניים עוסקים בדיג בלתי חוקי לפרנסתם. בשלל שאותר בידיהם נמצאו גם דגי לוקוס שמחירם הקמעונאי מגיע לכ-140-130 שקל לק"ג. "שלא יהיו לאף אחד אשליות, הדגים האלה מגיעים לשווקים ולמסעדות, זה לא לצריכה ביתית", הסביר יגאל בן ארי מנהל היחידה הימית ברשות הטבע והגנים. "מחודש מאי התחלנו לבצע אכיפה בפועל ועד כה ביצענו כבר 70 אירועי אכיפה, כלומר אירועים בהם תפסנו דייגים המבצעים עבירות. רוב התפיסות הסתיימו בקנס. חלקם הסתיים או יסתיים בכתב אישום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שלל דגים שנתפסו בחוף עכו בדייג לא חוקי. אייל מיל, רשות הטבע והגנים
דגי הלוקוס שנתפסו בדיג הבלתי חוקי/רשות הטבע והגנים, אייל מיל

"אנחנו פועלים ללא משוא פנים ואוכפים את החוק על כל סוגי הדיג, בהם דיג מסחרי, ספינות מכמורת, דיג חופי ודיג ספורטיבי", הוסיף בן ארי. "באזור חדרה תפסו פקחי הרשות ספינה בה שלושה אנשים עם למעלה מ-40 ק"ג דגים. החרמנו את הסירה עם כל הציוד ועכשיו הם מאופסנים אצלנו. הוגש נגדם אישום ואנחנו נבקש לחלט את הסירה".

לצד פעולות אכיפה, היחידה הימית של רשות הטבע והגנים עוסקת גם בהסברה מול קהל הדייגים במוקדי הדיג השונים על מנת להסביר ולהרחיב על התקנות. במסגרת פעולות אלו מסייעים ברשות הטבע והגנים לדייגים במילוי הטפסים וקבלת רישיונות הדייג בהתאם לחוק. כך היה בסוף השבוע האחרון במפגש הסברה עם 60 דייגים תושבי הכפר ג'סר א-זרקא, שנערך בשבת בצהריים בשיתוף ארגון הדייגים. במפגש חולק חומר הסברה בערבית וכן הופעלה עמדת רישום למי שנזקק לסיוע בקבלת רשיון דייג.

תדרוך דייגים בג'סר א-זרקא שלל דגים שנתפסו בכנרת בדייג לא חוקי. רשות הטבע והגנים
מפגש היחידה הימית של רשות הטבע והגנים עם דייגי ג'סר א-זרקא/רשות הטבע והגנים

לאחרונה, בשיתוף ארגון הדייגים, פרסם משרד החקלאות נוהל תמיכה לדייגים בעלי רישיון מקצועי לדייג בים התיכון, בשל איסור הדיג בעונת הרבייה, שבה מושבת הדייג. היקף תקציב תמיכה שנקבע עומד על כשני מיליון שקלים, כאשר גובה התמיכה לכל דייג יעמוד על סכום מקסימלי של 4,500 שקלים. התמיכה הכספית תחולק לציבור הדייגים הזכאים שעומדים בקריטריונים המופיעים בנוהל שפורסם. המועד הסופי להגשת בקשות התמיכה הוא ב-30 באוגוסט.

"מדובר בהישג ובזכות שהצלחנו לקבלה לאחר מאבק עיקש, מקצועי וצודק, שאנו מנהלים זה שנים", מסרו מזכיר איגוד הדייגים גיל ססובר והדובר סמי עלי. ברשות הטבע והגנים בירכו על שיתופי הפעולה עם הדייגים וציינו כי הם לא נגד הדייגים אלא רק נגד דייג לא חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully