וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קולומביה החדש בטקס השבעתו: נשנה את הסכם השלום

איוואן דוקה השמרן הבטיח לאחד את המדינה ולשפר את הכלכלה, וגם להציג תיקונים להסכם עם FARC, שלדבריו רך מדי כלפי פושעי מלחמה. "נבטיח צדק לקורבנות"

נשיא קולומביה הנבחר, איוואן דוקה, פונה לתומכיו בוגוטה 7 באוגוסט 2018. רויטרס
ניצח את מועמד השמאל. דוקה בטקס ההשבעה, הלילה/רויטרס

נשיא קולומביה הנבחר איוואן דוקה הושבע הלילה (רביעי) לנשיאות והבטיח לאחד את המדינה ולשנות את הסכם השלום השנוי במחלוקת עם המורדים. דוקה, טירון פוליטי, ניצח בבחירות ביוני אחרי שגבר על יריבו מהשמאל גוסטבו פטרו. עורך הדין לשעבר הבטיח להילחם בשחיתות ולהמריץ את הכלכלה.

דוקה אמר שהוא נותר מחויב לתהליך השלום, שזיכה את קודמו בתפקיד חואן מנואל סנטוס בפרס נובל לשלום ב-2016, אך אמר כי הוא רך מדי ביחס ללוחמי FARC לשעבר, המואשמים בפשעי מלחמה. סנטוס דחק בו לשמור על ההסכם עם המחתרת המרקסיסטית, שניהלה מלחמה עקובה מדם עם הממשלה במשך חמישה עשורים. במסגרת ההסכם, חברי המחתרת, שהפכה למפלגה, קיבלו שריון למושבים בקונגרס.

נשיא קולומביה הנבחר, איוואן דוקה,עם משפחתו בבוגוטה 7 באוגוסט 2018. רויטרס
דוקה ומשפחתו/רויטרס

"אנחנו נציג תיקונים כדי להבטיח שהקורבנות יזכו באמת, בצדק ההולם, בפיצויים ושלא תהיה חזרה של העבר", אמר בנאום ההשבעה שלו. הוא גם הזכיר את הצורך לאחד את המדינה אחרי קמפיין הבחירות המר שהתנהל מוקדם יותר השנה.

מפלגתו "המרכז הדמוקרטי" תומכת בשוק חופשי והבטיחה לקצץ במסים. דוקה, בן 42, יהיה הנשיא הצעיר ביותר בהיסטוריה של קולומביה. סגניתו, מרטה לוסיה רמירס, היא האישה הראשונה לשמש בתפקיד. לדבריו, "אני רוצה לשלוט בקולומביה עם רצון לבנות, ולעולם לא להרוס".

דוקה סומן כיורשו של מייסד המפלגה אלברו אוריבה, שהיה נשיא בין 2002 ל-2010. הוא נותר פעיל פוליטית, אך פרש מהסנאט בחודש שעבר בשל חקירת בית המשפט העליון בחשד שהוא מעורב בשחיתות ובהונאה. הוא נכנס לתפקיד בזמן של מתיחות עם ונצואלה השכנה, שנשיאה ניקולס מדורו האשים השבוע את סנטוס בכך שהוא אחראי לניסיון ההתנקשות בו. בוגוטה תיארה זאת כטענה "חסרת בסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully