וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי 6 ממהירות הקול: סין הציגה את המטוס העל-קולי החדש שלה

בייג'ינג הכריזה על "הצלחה עצומה" בניסוי ב"שינגקונג-2", המסוגל להגיע למהירות של 4,563 קמ"ש ואמור לחמוק ממערכות ההגנה האוויריות הקיימות. צפו

עריכה: תומר לוי

סין טוענת כי ערכה ניסוי מוצלח בכלי טיס על-קולי המסוגל לשאת כלי נשק גרעיניים ולחמוק ממערכות ההגנה האווירית הקיימות. כלי הטיס, המכונה שינגקונג-2, מסוגל להגיע למהירות הגבוה פי שישה ממהירות הקול, כ-4,563 קמ"ש. לפי דיווחים בסין, כלי הטיס ירכב על הגלים הנוצרים מהשיגור הראשוני, שנעשה על גבי טיל, וכי במהלך הטיסה הוא יוכל להחליף כיוונים.

בתקשורת הרשמית בסין ציטטו מדענים המעורבים בפיתוח כלי הנשק החדיש ולפיהם הניסוי היה "הצלחה עצומה". לדברי מומחים, הפיתוח האחרון מאותת כי סין נמצאת במרוץ צמוד עם רוסיה ועם ארצות הברית בפיתוח ראשי קרב על-קוליים. זאת ההוכחה הראשונה לכך שהטכנולוגיה הזו אכן מפותחת בידי בייג'ינג, המשדרגת את צבא המיושן בשנים האחרונות.

הצהרותיה של סין עלולות להפעיל לחץ נוסף על ארצות הברית. "סין בוחנת יכולות על-קוליות, רוסיה בוחנת ואנחנו גם", אמר גנרל ג'ון הייטן, מפקד הפיקוד האסטרטגי בצבא ארצות הברית, מוקדם יותר השנה. "אנו נזדקק לסוג שונה של חיישנים כדי לקלוט את האיומים העל-קוליים. האויבים שלנו יודעים זאת".

פי 6 ממהירות הקול - סין ערכה ניסוי ראשון ל"Starry Sky-2" כלי טיס שיכול לחצות את ארה"ב בחצי שעה. אתר רשמי
הקרב הטכנולוגי הבא. כלי הטיס לפני שיגורו/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully