וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קרב צמוד בבחירות מיוחדות לקונגרס מעודד את הדמוקרטים

8.8.2018 / 13:56

ההכרעה על הזוכה בבחירות על המחוז ה-12 של אוהיו, מעוז רפובליקני שבו ניצח טראמפ בפער גדול ב-2016, תתקבל רק אחרי ספירה של הקולות החסרים. על היתרון של הרפובליקני, התוצאה המפתיעה מעודדת יריבי הנשיא לקראת נובמבר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הבחירות המיוחדות באחד ממחוזות באוהיו לקונגרס האמריקני הסתיימו היום (רביעי) ללא הכרעה, בסימן מעודד עבור הדמוקרטים לקראת בחירות אמצע הכהונה ב-6 בנובמבר. הרפובליקני טרוי בלדרסון מוביל בפער זעום של 1,700 קולות על יריבו הדמוקרטי דני אוקונור, והתוצאה הסופית תוכרז רק לאחר ספירת 8,000 קולות נוספים. המושב, המייצג את המחוז ה-12 של אוהיו, נמצא בידי הרפובליקנים במשך יותר מ-30 שנה.

גם אם הרפובליקנים ינצחו בסופו של דבר, הפער הקטן יכול לרומם את רוחם של הדמוקרטים שרשמו תוצאה מרשימה הרבה מעבר למצופה. הרפובליקנים אף השקיעו סכום הגבוה פי ארבעה מהדמוקרטים על המרוץ. הבחירות שימשו מעין משאל עם על נשיאותו של הנשיא דונלד טראמפ והזדמנות אחרונה של הדמוקרטים להתחזק לפני הבחירות בנובמבר. הרפובליקנים מנסים לשמור על הרוב שלהם בבית הנבחרים והסנאט.

טראמפ, שניצח בפער של 11% במחוז בבחירות 2016, לקח קרדיט על הניצחון המסתמן של בלדרסון, שלצדו הוא הופיע ביום שבת האחרון. אוקונור, שלא הודה בהפסד, ובלדרסון יתמודדו שוב בנובמבר על כהונה מלאה בת שנתיים.

דני אוקונר, מועמד הדמוקרטים בבחירות לקונגרס מטעם המחוז ה-12 של אוהיו, ארה"ב, במסיבת עיתונאים, 7 באוגוסט 2018. רויטרס
לא הודה בהפסד. אוקונר, הלילה/רויטרס

בנוסף לאוהיו, נערכו פריימריז בעוד ארבע מדינות שונות, כולל בקנזס, שם מועמד שמרני הזוכה לתמיכת טראמפ מנסה להחליף את המושל הרפובליקני הנוכחי. גם שם התוצאות היו צמודות מכדי להכריע.

הדמוקרטים מקווים לגרוף 23 מושבים בבית הנבחרים ושני מושבים בסנאט כדי להעביר את השליטה בקונגרס אליהם. כלל 435 מושבי בית הנבחרים, 35 מתוך מאה סנאטורים ו-36 מתוך 50 מושלים עומדים לבחירה בנובמבר.

עוד קבעו הפריימריז כי מספר שיא של נשים - לפחות 173, בהשוואה לשיא הקודם של 167 שנקבע ב-2016 - יתמודד על מושבים בבית הנבחרים ועל תפקידי המושלים - 11 לעומת עשר, שנקבע ב-1994.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארה"ב טראמפ והמועמד הרפובליקני בבחירות לקונגרס מטעם המחוז ה-12 של אוהיו, בעצרת בחירות, 4 באוגוסט 2018. רויטרס
טראמפ לצד בלדרסון בעצרת ביום שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully