וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל ביפן: מוסד רפואי זייף ציונים כדי לצמצם את מספר הנשים

האוניברסיטה הרפואית בטוקיו הביעה התנצלות אחרי החשיפה שלפיה בכירי המוסד המכובד שינו את תוצאות המבחנים כדי שיותר גברים יתקבלו. גם תלמידים שתרמו כספים קיבלו תוספת לציון

ראשי האוניברסיטה הרפואית בטוקיו, יפן, מתנצלים על זיוף תוצאות הבחינה, 7 באוגוסט 2018. רויטרס
ראשי המוסד הרפואי מתנצלים, אתמול/רויטרס

האוניברסיטה הרפואית בטוקיו, שנחשבת לאחד ממוסדות הרפואה המכובדים ביותר ביפן, הביעה אתמול (שלישי) התנצלות על כשזייפה את תוצאות מבחינה הכניסה כדי להגביל את מספר הנשים שיתקבלו אליה.

לפי בדיקה פנימית, עלה כי שינוי התוצאות החל כבר ב-2006, והוא כלל גם את הורדת הציונים למי שניסה להתקבל למוסד ארבע פעמים לפחות. בנוסף לכך, האוניברסיטה הודתה כי הוסיפה ציונים לתלמידים שתרמו לה כספים.

האוניברסיטה הדגישה כי הזיופים הללו מעולם לא היו צריכים לקרות. "בגדנו באמון הציבור, אנחנו רוצים להתנצל על כך בכנות", אמר מנהל המוסד טצו יוקיוה לכתבים. סגן נשיא האוניברסיטה, קיסוקה מיאזוואה, הבטיח כי מבחינה הכניסה בשנה הבאה יהיו הוגנים.

הפרשה נחשפה בשבוע שעבר בעיתון יומיאורי שימבון, היומון הגדול ביותר ביפן. גורם לא מזוהה שצוטט בתחקיר אמר כי בכירים במוסד אימצו "הבנה שבשתיקה" לצמצום מספר הנשים בשל חשש כי בוגרות המוסד לא יעסקו ברפואה לאחר לימודיהן. לפי הדיווח, ב-2010 שיעור הנשים היה 40%, בעוד שבהליך שנמשך לאורך שני סיבובים מוקדם יותר השנה, רק 30 מהניגשות התקבלו ללימודים, בהשוואה ל-141 ניגשים.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully