וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הכירו באפליקציה ותקפו חברי קהילת הלהט"ב בירושלים

המשטרה עצרה שישה נערים בחשד למעורבות בשלושה מקרי תקיפה בשבוע שעבר, בימים שקדמו למצעד הגאווה בבירה. בשלושת המקרים סיפרו המותקפים כי הגיעו למפגש עם אדם שעמו התכתבו באפליקציית היכרות - ואז הותקפו במקלות ואבנים

בווידאו: אלפים צעדו בירושלים; ארגוני אנטי-להט"ב הפגינו נגד המצעד/צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

משטרת ירושלים חוקרת חשד לתקיפה על רקע העדפה מגדרית בשבוע שבו התקיים מצעד הגאווה בעיר. בשבוע שעבר נעצרו שישה נערים בחשד למעורבות בשלושה מקרי תקיפה שהתרחשו בימים שקדמו למצעד, שנערך ביום חמישי שעבר - כך עולה מהודעת המשטרה אתמול (שלישי) שבה יוחסו לחשודים עבירות של תקיפה וקשירת קשר לביצוע פשע.

החקירה החלה לאחר שהתקבלה תלונה מאדם שהותקף בידי נער שהכיר באמצעות אפליקציית היכרויות. לדברי המתלונן, כשהגיע למקום המפגש שקבעו השניים התנפלו עליו כמה נערים ותקפו אותו באמצעות מקלות ואבנים, בטרם נמלטו מהמקום. בשל התקיפה הוא אף נזקק לטיפול רפואי.

הפגנת נגד מצעד הגאווה, ירושלים, 2 באוגוסט 2018. יחיאל גורפיין/TPS, מערכת וואלה! NEWS
שוטרי מג"ב מאבטחים הפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, יחיאל גורפיין/TPS

במהלך החקירה נאספו עדויות של שני מתלוננים נוספים שסיפרו כי הותקפו בנסיבות דומות ובאזור דומה לזה שבו אירעה תקיפתו של המתלונן הראשון, בדרום העיר. החוקרים הסיקו כי מדובר בדפוס של תקיפה על רקע העדפתם המגדרית של המתלוננים, וכן בשל סמיכות האירועים למצעד הגאווה.

עוד באותו נושא

יותר מ-20 אלף במצעד הגאווה בירושלים: "אנחנו בכל מקום"

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
משתתפים במצעד הגאווה בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

בעקבות ממצאים שאספו חוקרי המשטרה, לרבות ממצאים פורנזיים, נעצר נער כבן 16 תושב ירושלים בחשד למעורבות בתקיפות. עם התקדמות החקירה נעצרו חמישה חשודים נוספים בני 14-17. בהודעת המשטרה נמסר כי ימשיכו לפעול "למיצוי מלוא חומרת הדין" עם החשודים.

עוד נמסר כי "משטרת ישראל פועלת על מנת לחקור ולהגיע לכל חשוד המבצע עבירת אלימות כנגד כל אדם בשל דעותיו השונות או העדפותיו המגדריות ועל מנת למנוע התנהגות זו בקרב סביבת החיים של האזרחים".

עו"ד ורד בירגר שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את אחד הקטנים שחשודים בתקיפה מסרה: "מדובר בילד בן 14 ללא עבר פלילי. כבר בחקירתו הראשונה הילד טען כי הותקף מינית על ידי המתלונן. לפי כל המידע שברשותנו, המשטרה טרם חקרה את המתלונן. בית המשפט קיבל את טענותינו ושחררה את הקטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully