וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלא יבדקו אותנו": פעילים להעלאת קצבת הנכות חוסמים את נתב"ג

פעילי "הנכים הופכים לפנתרים" חסמו את הכניסה לקומת ההמראות ולאחר מכן את שערי היציאה במתחם המכס ואת הכביש בקומת הטיסות הנכנסות, ולא איפשרו לנוסעים לעבור במקום. לאחר מכן עברו לקומת הנחיתות. "בהמשך הצעדים יהיו יותר קיצוניים", איימו

עריכה: תום זואילי

פעילים בארגוני הנכים חסמו היום (שלישי) את הכניסה לנתב"ג זאת במסגרת דרישתם להעלות את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. החסימה מתבצעת בטרמינל שלוש, בקומת ההמראות והנחיתות. עשרות נהגים הגיבו בזעם ואף צפרו ללא הפסקה כדי להפעיל לחץ על השוטרים במקום, על מנת שאלה יפנו את הנכים מהמקום. לאחר מכן, הפעילים חסמו את ממתחם המכס ואת היציאות בנמל התעופה, ומאות נוסעים נתקעו בשערי היציאה.

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" כי הם ישבשו את הפעילות שדה התעופה לזמן בלתי מוגבל כצעד מחאה שמהווה עליית מדרגה במאבקם. הקבוצה הזמינה נכים מכל הקבוצות ומחוץ אליהן וביקשה מהנוסעים להיערך בהתאם מראש.

נאור לביא מ"הנכים הופכים לפנתרים" מסר: "הגענו לנתב"ג כדי לאותת לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הרווחה שהנכים לא יסבלו עוד את האטימות של ממשלת ישראל. אנחנו דורשים במידית להעלות את קצבת הנכות לגובה שכר מינימום - ושלא יבדקו אותנו, כי היום ננקוט צעד קיצוני ובהמשך הצעדים יהיו הרבה יותר קיצוניים".

הפגנת הנכים בנתבג. אבי אשכנזי
הפעילים חוסמים את הכניסה לטרמינל, היום/אבי אשכנזי
הפגנת הנכים נתבג 7.8.18. טל אנגלנדר
הפגנת הנכים בנתב"ג, היום/טל אנגלנדר

היום מתוכננים לעבור בנתב"ג כ-92 אלף נוסעים, מתוכם 45,985 יוצאים ו-45,671 נכנסים. ברשות שדות התעופה קראו לציבור הטסים להגיע לטיסות אחר הצהריים והערב מוקדם מהמתוכנן. על הציבור הרחב המגיע לנתב"ג לנהוג בסבלנות ולהישמע להוראות משטרת ישראל. עוד נמסר כי ברשות יעשו כל שניתן כדי שלוח הטיסות לא ייפגע.

הפגנת הנכים נתבג 7.8.18. טל אנגלנדר
רוצים להשות את הקצבאות לשכר המינימום. הפגנת הנכים בנתב"ג, היום/טל אנגלנדר
לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
הנוסעים התבקשו להגיע מוקדם מהמתוכנן. נתב"ג/יותם רונן

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה - לא חצי בן דם" שהוביל את המאבק להעלאת קצבאות הנכות, אמר בתגובה כי "מדובר בקבוצה קטנה של אנשים שאיבדה כל רסן" וכי "אין ספק שקצבת הנכות חיבת להיות בגובה שכר מינימום, אך הדרך של פגיעה בציבור וסיכון חיי אדם היא שגויה".

הפגנת הנכים נתבג 7.8.18. טל אנגלנדר
הנכים מוחים על גובה הקצבאות. הפגנת הנכים בנתב"ג, היום/טל אנגלנדר
הפגנת הנכים בדרישה להעלאת קצבת נכות לגובה שכר מינימום  במרכז תל אביב 30 במרץ 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
הפגנת הנכים בכיכר רבין/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

לדברי פרידמן, "לכל מאבק חברתי יש דד-ליין - הגבול שבו אמפתיה הופכת לאנטיפתיה, ואת הגבול הזה אסור לחצות. התקציב, בהיקף חסר תקדים של 4.7 מיליארד שקלים, הושג לאחר מאבק ממושך של כל הארגונים ונוהל באופן שקול ואחראי". יו"ר הארגון הוסיף כי "גם בימים אלה נעשית עבודה רבה מאחורי הקלעים, אך פעולות קיצון בלתי אחראיות עלולות לפגוע במשא ומתן ולצייר את אוכלוסיית הנכים כלא רצינית וכזו שאינה מכבדת הסכמים".


(עדכון ראשון: 15:55)

הפגנת הנכים נתבג 7.8.18. נאור לביא, דובר הנכים הופכים לפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
חסמו את כביש הגישה לטרמינל 3. מחאת הנכים בנתב"ג, היום/מערכת וואלה! NEWS, נאור לביא, דובר הנכים הופכים לפנתרים
הפגנת הנכים נתבג 7.8.18.
מחאת הנכים בנתב"ג, היום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully