וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחיש בלהות: כך תצילו את החיים שלכם אם נקלעתם למעלית צונחת

13.8.2018 / 10:08

מעלית צונחת מקומה גבוהה ואתם תקועים בתוכה, מה עושים כדי להישאר בחיים? מומחה מאוניברסיטת מערב סידני מציע טכניקה שאולי קשה קצת לביצוע - אבל צפויה להציל את חייכם בתרחיש נורא שכזה

מתיחה אכזרית בטלוויזיה היפנית - נופלת לפיר מעלית/צילום מסך, Youtube

קבלו תרחיש בלהות: עליתם למעלית בקומה שביעית וזו התנתקה מהכבלים והחלה לצנוח למטה. אתם בדרך למוות בטוח. אז מה עושים? לוק בארנס, מומחה לפיזיקה מאוניברסיטת מערב סידני, ממליץ לכם לקפוץ במקום. לדבריו, אם תקפצו בדיוק ברגע הנכון תוכלו להציל את עצמכם ממוות - ויתרה מכך, במקרים מסוימים לצאת מזה עם פציעות קלות בלבד. תכף נרחיב על השיטה שלו.

נקודת המפתח בהבנת העניין היא שיחד עם המעלית - גם אתם נופלים. כלומר, זה לא שהמעלית מושכת אתכם כלפי מטה וגורלכם כגורלה. אתם בעצמכם נופלים בגלל כוח המשיכה ומסוגלים לשנות את גורלכם ולמנוע את עוצמת ההתרסקות אם רק תקפצו מעלה רגע לפני שאתם מתרסקים ברצפה.

עוד ב"אסור לפספס":

בארנס הסביר לאתר The Conversation שאם אתם קופצים בדיוק שניה לחפני שהמעלית מגיעה לתחתית הפיר, אתם למעשה מפחיתים את מהירות הנפילה שלכם מזו של המעלית. החשבון פשוט: עוצמת ההתרסקות שלכם שווה למהירות המעלית פחות מהירות הקפיצה שלכם. מן הסתם שזה גם תלוי בגובה ממנו אתם נופלים - ובכמה גבוה אתם מסוגלים לקפוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully