וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של מנהל קמפיין טראמפ לשעבר: "ביצענו יחד פשעים"

במסגרת משפטו של פול מנפורט, הראשון בחקירת התובע המיוחד מולר, אמר ריק גייטס כי הבוס שלו הורה על ביצוע מרבית העבירות. השניים נאשמים בהסתרת מיליוני דולרים שגרפו משתדלנות שעשו לפוליטיקאים אוקראינים

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

ריק גייטס, סגנו לשעבר של מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ הודה אתמול (שני) בפני בית המשפט כי השניים "ביצעו יחד פשעים" וכי הוא גנב ממנו. גייטס, עד מטעם התביעה במשפט ההונאה שנפתח בשבוע שעבר, אמר כי שותפו לשעבר פול מנפורט הורה על רוב העבירות. שניהם הואשמו באוקטובר האחרון בהסתרת מיליוני דולרים שעשו משתדלנות עבור פוליטיקאים אוקראינים.

המשפט הוא הראשון שמתנהל במסגרת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר אם קמפיין טראמפ שיתף פעולה עם מוסקבה בבחירות 2016 ואת המעורבות הרוסית בבחירות. טראמפ אומר כי זהו "ציד מכשפות" וכי היחס שמקבל מנפורט גרוע יותר מזה שקיבל הפושע הנודע אל קפונה.

איור של ריק גייטס, ממשפטו של פול מנפורט, לשעבר מנהל הקמפיין של טראמפ, 6 באוגוסט 2018. רויטרס
איור של גייטס מבית המשפט, אתמול/רויטרס

גייטס סיפר לחבר המושבעים באלכסנדריה, וירג'יניה, כי מנפורט הורה לו לדווח על הכנסות מעבר לים כעל הלוואות ולא לחשוף חשבונות בנק בקפריסין. הוא הודה גם כי עזר למנפורט, בן 69, לזייף החזרי מס, כל זאת על אף שידע שזה בניגוד חוק. גייטס, בן 49, עלול להישלח לשש שנות אמסר במסגרת הסדר הטיעון שאליו הגיע עם התביעה. הוא סיפר כי גנב ממנפורט מאות אלפי דולרים וגם ממעסיקים אחרים.

אם יורשע בכל העבירות המיוחסות לו, מנפורט עלול לסיים את חייו מאחורי הסורגים. עם זאת, בשלב זה הוא אינו מואשם בסיוע לקרמלין, אלא בעבירות של הלבנת הון וקשירת קשר. לפי חלק מההערכות, אנשיו של מולר מנסים ללחוץ עליו כדי שיספק מידע בנוגע לשיתוף פעולה אפשרי בין הקמפיין של טראמפ לבין מוסקבה. גייטס הודה בפברואר כי הוא שיקר ל-FBI ובעבירה של קשירת קשר. הוא אמר במהלך משפטו כי הוא משתף פעולה עם החוקרים בתקווה לקבל הקלה בעונש.

עדות נוספת שנשמעה אתמול במשפט הייתה של רואת החשבון של מנפורט, סינדי לה פורטה, שקיבלה חסינות מהתביעה. היא נשאלה אם הייתה מודעת להלוואה של עשרה מיליון דולר מאוליגרך הרוסי אולג דריפסקה ב-2006. היא אמרה כי היא לא יודעת אם ההלוואה סווגה כהכנסה לצורכי מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully