וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 12 שנה: קולו של עמנואל מורנו שנפל בלבנון נחשף לראשונה

הקלטתו של הקצין שנפל במלחמת לבנון השנייה פורסמה לציבור לראשונה אחרי שנערכה אזכרה לזכרו בירושלים. תמונתו עדיין חסויה בשל תפקיד רגיש שמילא. בדבריו התייחס מורנו למשברים שאיימו על שלמות העם: "בתקווה שנצא מאוחדים וחזקים מול האתגרים העומדים לפנינו"

קולו של עמנואל מורנו שנפל במלחמת לבנון ה-2 נחשף לראשונה/צילום: באדיבות המשפחה, עריכת וידאו: "רווח הפקות" בית שמש

קולו של סגן-אלוף עמנואל מורנו, לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, יושמע היום (שני) לראשונה בהקלטה שתפורסם לציבור. תמונתו של מורנו עדיין אסורה לפרסום, 12 שנה אחרי שנפל במהלך פעולה מבצעית שעליה הוטל איפול כבד, בשל תפקיד רגיש שמילא.

ההקלטה נלקחה מתוך דברים שנשא מורנו כשנה לפני שנהרג."עומדים אנו בתפר בין סיומה של שנה ותחילתה של שנה חדשה הבאה עלינו לטובה. השנה החולפת הייתה רצופה באירועים ומשברים אשר איימו על אחדות העם ושלמותו. השנה הוחלפת הייתה רצופה באירועים ומשברים שאיימו על אחדות העם ושלמותו", אמר מורנו בהקלטה.

אזכרה לעמנואל מורנו בהר הרצל בירושלים. שלומי גבאי
האזכרה לעמנואל מורנו, היום/שלומי גבאי

לדבריו: "קיימות שלוש דרגות תגובה מול משבר: האחת - לשקוע במצולות הייאוש והדכדוך. וזו אינה דרכנו כלל ועיקר. הדרכים האחרות מבטאות אופטימיות, אך האחת עדיפה מהשנייה. הראשונה מביטה אל עבר האור שאחרי החושך - הטוב שמעבר לרע ומתעלמת מעצם קיום הרע. זו הדרך הקרויה בפי העם: לראות את חצי הכוס המלאה".

עם זאת, לדברי מרונו, יש דרך טובה ממנה - דרכו של רבי עקיבא: "שימוש ברע כמנוף להתחזקות. כידוע, כאשר אדם נמצא בקושי ובמשבר הוא מגלה כוחות נפש שאילולא המשבר לא היו באים לידי ביטוי, בדומה לחייל שעובר מסלול קשה ומייגע. ניתן לומר שלמרות ובעצם בזכות אותם קשיים, הוא יוצא חייל מחושל וטוב יותר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
האלוף ניצן אלון באזכרה לעמנואל מורנו בהר הרצל. שלומי גבאי
האלוף ניצן אלון באזכרתו של מורנו/שלומי גבאי

"ניתן אפוא לסכם ולומר שבדרך האופטימית הראשונה נשארים חזקים, בעוד שבדרכו של רבי עקיבא יוצאים מחוזקים. בעומדנו בפתח שנה חדשה, מי ייתן ונדע לאמץ הסתכלות זו על המציאות, גם בחיי היום יום הפרטיים וכן בחיי האומה. הסתכלות שהופכת משבר למבשר. בתקווה שממשברים אלו נצא מאוחדים ומחוזקים מול האתגרים העומדים לפנינו".

מורנו נולד בצרפת לסילוויאה ושלמה אילן מורנו, חוזרים בתשובה שהיגרו ממרוקו ותוניסיה. הוא גדל בירושלים והתחנך בתנועת בני-עקיבא. בשנת 1990 התגייס לסיירת מטכ"ל והיה לקצין מוערך שאף קיבל צל"ש על אחד ממבצעיו. הוא התגורר במושב תלמים והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

מוקדם יותר היום התקיימה אזכרה למורנו בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. מיה אוחנה מורנו, אלמנתו, אמרה באזכרה: "כתבתי לך מלים מלאות געגוע שיצאו מהלב עמוק של חיים פשוטים שפשוט מזכירים אותך, אתה חסר לי תמיד. אתה לא כאן לנשק את הילדים בלילות, להתמודד אתנו בסערות, כדי להפוך את עורך ומוחך כדי להגיע לכל אחד מהם, כדי לספר להם חוויות על הילדות שלך. אתה פשוט לא כאן. ועם כל החוסר הזה, אתה כל כך כאן. מעורר לבבות של אנשים להאמין ששינוי זה עבודה של כוח רצון, גורם לזוגות צעירים ובוגרים לקרוא לילדים על שמך, נותן חוכמה דרך מילים שהשארת כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully