וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הכריע: תכניות בהפרדה לא יופסקו - כל עוד יהיו פתוחות לשני המינים

6.8.2018 / 19:17

בית הדין האזורי לעבודה אישר את המשך פעילות תכנית "משפיעים", המיועדת להכשרת חרדים לעבודה, תוך התחייבות שמעתה ואילך יתקיימו מסלולים בהפרדה לגברים ולנשים כאחד. זאת, בהתאם לסיכום שהושג בין המדינה לבין שדולת הנשים שכולל "מחויבות לעקרון שוויונית בשירות הציבורי"

חרדים במאה שערים. עומר מירון
התכנית מיועדת לשילוב האוכלוסייה בשירות הציבורי. חרדים במאה שערים/עומר מירון

בית הדין האזורי לעבודה אישר היום (שני) את המשך פעילות תכנית "משפיעים", המכשירה חרדים לעבודה בשירות המדינה ומיועדת לגברים בלבד. ההחלטה התקבלה לאחר שהוגש לבית הדין סיכום בין שדולת הנשים לבין מדינה שלפיו "המדינה שבה ומבהירה כי היא מחויבת לעקרונות השוויון בכלל, ולעקרון שוויונית של נשים וגברים לשירות הציבורי".

בנוסף לכך, הצדדים סיכמו כי המדינה מתחייבת כי מעתה ואילך, וככל שיפורסמו מכרזים פומביים נוספים למסלול הכשרה לתכנית "משפיעים" או לכל תכנית עתודה או צוערים בנציבות שירת המדינה, תתקיים התוכנית גם במסלולים המיועדים גם לגברים וגם לנשים. המשרות, כך על פי הסיכום, יהיו פתוחות באופן שוויוני לשני המינים, לרבות הליכי פרסום התכנית, מיון המועמדים והמועמדות ובהמשך הקבלה למשרות השונות.

לפי הסיכום, התנאים בהם המדינה תוכל לקיים את התוכנית בהפרדה לשני המינים יחד היא רק לאחר שקיימה מחקר מלווה של מינהל מחקר וכלכלה בדבר הנחיצות בהפרדה המגדרית וכן חוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע למכרז עצמו.

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
מכה קשה לשדולת הנשים. בית הדין האזורי לעבודה/נועם מושקוביץ

בסיכום נקבע כי ככל שהמדינה תבקש לפרסם מכרז פומבי על תכנית בהפרדה מגדרית מלאה או חלקית, המדינה מתחייבת לפרסמו לציבור. עם זאת, לא תהיה מניעה חוקית מלקיים תכנית הכשרה לחרדים בהפרדה בין נשים לגברים במקביל זה לזה.

התכנית, "משפיעים/ות - חרדים לשירות הציבורי", מיועדת על פי נציבות שירות המדינה ל"הכשרה ושילבו האוכלוסייה החרדית בשירות המדינה ובשלטון המקומי". תכנית ההכשרה אורכת חצי שנה, במהלכה נחשבים הצוערים לעובדי המדינה לכל אחד, ואחריה חלק מהמשתתפים יושמו בשירות המדינה וחלק ברשויות המקומיות, "ובהעדפה להשמה בצמתי השפעה".

ההחלטה מהווה מכה קשה לשדולת הנשים, שביקשה בהתחלה להפסיק לחלוטין את התכנית בהפרדה מגדרית. בחודש אפריל עתרה השדולה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים בדרישה לבטל את ההפרדה בין גברים לנשים. השדולה טענה כי ההחלה מהווה אפליה חמורה של נשים והיא "מנוגדת באופן מובהק לעקרונות המצויים בלבו של השירות הציבורי, לחוק, להחלטות ממשלה בעניין ולעמדת הנציבות עצמה". בית הדין הכריע כי ניתן יהיה להמשיך את התכנית - אך עתה נקבע כי ניתן יהיה להמשיך ולקיים אותה גם בעתיד, זאת בתנאי שהמכרז יפורסם לציבור מראש ושהמסלולים ייפתחו באופן שוויוני לשני המינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

השר דרעי: "שמח שבית הדין אישר את תכנית 'המשפיעים' בהפרדה"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר על החלטת בית הדין האזורי כי "אני שמח שבית הדין אישר את תכנית 'המשפיעים' בהפרדה ובכך נתן אור ירוק לשילוב צעירים חרדיים בשירות המדינה. החלטתו היא אמירה חשובה נגד ניסיונות כפייה של ערכים זרים על הציבור החרדי".

עורכי הדין חגי קלעי, ליעד ורצהיזר ומרים זלקינד, שמייצגים את שדולת הנשים מסרו כי "פסק הדין הוא בשורה של ממש. התחייבות המדינה כי לא ייפתחו עוד מכרזים למין אחד בלבד היא חשובה, הכרחית ומתבקשת לאור העוול שגרם המכרז הקודם. גם הצהרת המדינה כי לא תפתח עוד תוכנית בה מתקיימת הפרדה מגדרית כלשהי, אלא לאחר בחינה מפורטת האם קיים בה צורך, חשובה ביותר. ניתן לקוות כי רוח השוויון הנושבת מההליך תביא למיגור ההפרדה בשירות המדינה כליל. ככל שלא כך, ישוב העניין לפתחו של בית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully