וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום סודאן ויריבו חתמו על הסכם שלום נוסף, אך החששות נותרו

6.8.2018 / 16:04

הצדדים היריבים הבטיחו לסיים את הלחימה שהחריבה את המדינה הצעירה בעולם, אולם תושבים רבים חוששים כי ההסכם יקרוס פעם נוספת. "אנשים רוצים שלום, ביטחון ומים נקיים", אמר אחד מתושבי הבירה

תושבים חוגגים את הסכם השלום בג'ובה, בירת דרום סודאן, 5 באוגוסט 2018. רויטרס
מקווים לשלום. תושבים חוגגים בג'ובה, אתמול/רויטרס

נשיא דרום סודאן ויריבו חתמו אתמול על הסכם שלום נוסף, ועתה מקווים תושבים במדינה מוכת המלחמה כי פרט להפסקת הלחימה ישתפר מצבם הכלכלי.

הנשיא סלבה קיר וסגנו לשעבר ריק מצ'אר חתמו על הסכמת חלוקת כוח והפסקת אש בחרטום, בירת סודאן. הסכמים קודמים לא הצליחו להביא לסיום הסכסוך, שפרץ ב-2013, שנתיים לאחר עצמאותה של המדינה הצעירה ביותר בעולם. עשרות אלפים נהרגו, כשליש מהאוכלוסייה נמלטה מביתה והכלכלה, התלויה בנפט, נחרבה.

"אנשים רוצים שירותים ממשלתיים, אנשים רוצים שלום, אנשים רוצים שילדיהם ילכו לבתי ספר, בתי חולים, ביטחון ומים נקיים", אמר ג'ון קני, בן 30, מוכר עיתונים בבירה ג'ובה. "אלו הדברים שאנחנו מצפים להם מהמנהיגים שלנו".

שרה דוקו, אימא לשלושה, אמרה כי "אנחנו מקווים שהצדדים יחזרו לדרום סודאן ויישמו את זה עכשיו. בתור אימהות במדינה הזו, אנחנו צריכות שלום כדי שהכלכלה תשתפר".

נשיא דרום סודאן סלבה קיר ומנהיג המורדים ריק מצ'אר בטקס חתימה על הסכם שלום בחרטום, 5 באוגוסט. רויטרס
נשיא דרום סודאן לצד יריבו מצ'אר, אתמול/רויטרס

נשיא דרום סודאן אמר בשבוע שעבר כי הוא מאמין שההסכם יחזיק מעמד, מאחר שהוא לא נכפה מבחוץ כמו בהסכמים דומים אלא הושג בתיווך של מדינות היבשת. עם זאת, כמה ארגוני מורדים קטנים יותר אמרו כי הם מטילים ספק בהצלחת ההסכם החדש מאחר שהוא אינו מחלק את השלטון בצורה הוגנת.

"התושבים עייפים, כך שאפילו אם מנסים לגייס אותם לצאת למלחמה, הם לא יגיעו. כך שהמנהיגים נשארו לבד ואין משהו שהם יכולים לעשות חוץ מלהגיע לשלום", אמר ג'יימס אוקוק, מומחה פוליטי ומרצה בג'ובה.

אתמול הודיעה ממשלת סודאן כי יצוא הנפט דרך מדינת המחוז יוניטי שבדרום סודאן תחודש החל מ-1 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully