וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מודה: בני נפגש עם עורכת הדין הרוסייה כדי לקבל מידע על קלינטון

נשיא ארה"ב אמר כי אין בכך פסול וכי לא יצא דבר מאותה פגישה, שהתקיימה במהלך הקמפיין ב-2016, בין בנו הבכור לפרקליטה המקורבת לקרמלין. זאת אחרי שבהצהרה המקורית נטען כי הפגישה עסקה בתכנית אימוץ

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה אתמול (ראשון) כי בנו נפגש עם עורכת הדין הרוסייה ביוני 2016 כדי לקבל מידע על יריבתו הילרי קלינטון - אך טען כי אין בכך עבירה על החוקה.

זאת אחרי שכלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי טראמפ חושש שבנו עלול להיקלע לתסבוכות משפטיות בשל הפגישה שקיים עם נטליה וסלניצקיה, המקורבת לקרמלין, במגדלי טראמפ. אותה פגישה נחקרת על ידי התובע המיוחד רוברט מולר, הבוחן אם היה שיתוף פעולה בין קמפיין טראמפ למוסקבה, טענות שאותן מכחישים שני הצדדים.

"ה'פייק ניוז' מדווחים, בדיה מוחלטת, כי אני מודאג מהפגישה של בני הנפלא, דונלד, במגדלי טראמפ", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. "זאת הייתה פגישה שמטרתה לקבל מידע על יריב, לחלוטין חוקי ונעשה כל הזמן בפוליטיקה - ולא יצא מזה כלום. לא ידעתי על זה!".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצד בנו דונלד טראמפ ג'וניור בחג הפסחא, אפריל 2017. AP
טראמפ ובנו, בשנה שעברה/AP

דבריו של טראמפ סותרים הצהרה קודמת שניתנה לגבי הפגישה. לאחר שדבר קיומה דווח לראשונה על ידי ניו יורק טיימס בשנה שעברה, טראמפ ג'וניור אמר כי הפגישה עסקה בעיקר באימוץ ילדים רוסים על ידי אזרחים אמריקנים. עם זאת, הוא הודה בהמשך כי הסכים להיפגש אחרי שהוצעו לו מידע נגד קלינטון וחשף גם את תכתובות המייל.

עוד דווח אז כי הנשיא היה מעורב בניסוח ההצהרה, ואחרי הכחשה ראשונית, עורך דינו אישר כי הוא אכן היה מעורב בכך. לפי פרשנים אמריקנים, הודאתו של טראמפ מוכיחה כי הצהרתו הקודמת הייתה מטעה וייתכן שהיא מהווה שיבוש חקירה. לפי דיווחים שונים, מולר חוקר גם אם הנשיא ניסה להתערב בחקירת המעורבות הרוסית, בין היתר כשהדיח את ראש ה-FBI ג'יימס קומי.

על אף שזה דבר מקובל עבור פוליטיקאים אמריקנים לחפש מידע מכפיש על יריביהם, העבודה שטראמפ ג'וניור הסכים לקבל דבר ערך ממשלה זרה או מגורם זרה עשוי להוות עבירה על חוקי מימון קמפיין. בנוסף לכך, תגובתו הנלהבת להצעה לקבל מידע על קלינטון עשויה להיחשב כקשירת קשר.
צוות ההגנה של הקמפיין טוען כי טראמפ ג'וניור לא קיבל בסופו של דבר מידע מכפיש על קלינטון במהלך הפגישה, שבה נכחו גם פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר שעומד לדין בימים אלו, וג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully