וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט אימה בכיתה: בת 11 ננשכה בפניה מכלבה בבית הספר

6.8.2018 / 12:22

ש', תלמידת כיתה ה' מרמת השרון, ננשכה במהלך פעילות כיתתית שהעבירה מתנדבת העובדת עם כלבים - וספגה חתך עמוק בשפתיה. הוריה הגישו תביעה נגד העירייה וטענו כי המתנדבת "האשימה את בתנו שהנשיכה קרתה בגללה". עיריית רמת השרון: "מיד עם היוודע האירוע, הוא טופל מערכתית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילדים מלטפים כלב בבית ספר, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא כך ייחלה ש', תלמידת כיתה ה' בבית הספר היסודי "אמירים" ברמת השרון, לצאת אל חופשת הקיץ. חמישה ימים לפני היציאה לחופש הגדול הותקפה וננשכה ש' בת ה-11 בפניה על ידי כלבה שהובאה לכיתתה במסגרת פעילות לימודית שאורגנה על-ידי בית הספר.

כתוצאה מהנשיכה, ש' נפצעה קשות בפניה ונדרשה לטיפול רפואי שכלל תפירה של החתכים בשפתיה. בימים אלה הוריה, בסיועו של עו"ד אורן מעוז, מנהלים מאבק משפטי ארוך, סבוך ומתיש מול עיריית רמת השרון.

המקרה החריג התרחש בשטח בית הספר בחודש יוני בשנה שעברה, אך היות ומדובר בפגיעה פיזית שהותירה צלקת קבועה בפניה של הילדה, היה עליה ועל קרוביה להמתין עד חלוף שנה מיום האירוע הקשה כדי שניתן יהיה לקבוע את שיעור נכותה האסתטית על ידי רופא כירורג.

ילדה שננשכה בפניה ובשפה על ידי כלב בבית הספר ברמת השרון. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
ש' לפני אירוע הנשיכה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

באותו היום הזמין בית הספר מתנדבת העובדת עם כלבים, שהגיעה עם כלבתה במטרה להעביר פעילות העשרה לתלמידי בית הספר. ילדי הכיתה הוזמנו ללטף את הכלבה, אך כשניגשה ש' ללטף אותה גם היא, בדיוק כפי שהוצע לה ולחבריה, התנפלה עליה לפתע הכלבה ונשכה אותה בפרעות בפניה - והיא החלה לדמם ולזעוק בכאב.

מיד לאחר הנשיכה הובלה ש' אל חדר המנהלת שם הושבה בליווי המורים וחיכתה להוריה שהוזעקו לבית הספר. לאחר שהגיעו ההורים היא הובלה אל חדר המיון בבית החולים איכילוב בתל אביב, שם אבחנו הרופאים חתך משונן בשפתיה. לאחר שנתפרה על ידי צוות המיון נזקקה ש' לטיפול אנטיביוטי ותרופתי תוך-ורידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ילדה שננשכה בפניה ובשפה על ידי כלב בבית הספר ברמת השרון. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
שפתה של ש' לאחר התפירה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

גם היום אביה של ש' מתקשה לשחזר את המקרה שיכול היה להסתיים באסון. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר האב כי המתנדבת הגיעה אל הכיתה עם הכלבה באישור מנהלת בית הספר והזמינה את התלמידים להתקרב וללטף אותה.

ש' הייתה בין האחרונים שניגשו וכנראה שלכלבה נמאס. כשהתקרבה אליה ש', זינקה הכלבה ללא כל סימן מקדים או התגרות מצדה ונשכה אותה בפניה. חבריה לכיתה של ש' סיפרו שהמתנדבת המשיכה להגיע לפעילות בכיתה, ואף האשימה את התלמידה שהנשיכה קרתה בגללה "כי נגעה לכלבה באף".

האב ציין כי "מיד לאחר האירוע מנהלת בית הספר התקשרה אל אשתי ואמרה 'כי ש' ננשכה בשפה, וזה לא נראה טוב'. בזמן שאשתי הייתה בדרכה אל בית הספר, רבו המנהלת והמתנדבת מעל ראשה של בתי על מי נופלת האחריות, ואף אחת מהן כלל לא חשבה להזמין אמבולנס או לפנות את הילדה לקבלת טיפול רפואי".

עיריית רמת השרון: "הנושא טופל מערכתית בשיתוף צוות בית הספר"

בחלוף שנה, לאחר שנבחנה ונבדקה הצלקת על-ידי מומחה בתחום כירורגיה פלסטית, פרופ' דן מלר, נקבע כי הילדה סובלת מ-10% נכות. עו"ד אורן מעוז המייצג את המשפחה אמר לוואלה! NEWS "כי מדובר במקרה מזעזע שבו בית הספר אשר אמון על שלומם וביטחונם של ילדינו הפקיר את ביטחונה של הקטינה והכניס לכיתה כלב מבלי שהיה לו מחסום וזאת בניגוד לדין".

עוד הוסיף מעוז כי "בהתאם לחוק ולפסיקה האחריות להתנהגות הכלב מוטלת באופן מוחלט על בעל הכלב למעט במקרי קיצון אשר אינם מתקיימים במקרה זה. ובנוסף, מוטלת גם אחריות מוגברת על המוסד החינוכי והמורים לשלומם של התלמידים. כל הורה אשר שולח את ילדו לבית הספר מצפה לראותו שוב בסיום יום הלימודים כאשר הוא בריא ושלם".

מעיריית רמת השרון נמסר: "אנו רואים בחומרה את המקרה. מיד עם היוודע לנו על האירוע, הנושא טופל מערכתית, בשיתוף צוות בית הספר, הנהלת אגף החינוך ונציגי משרד החינוך. כמו כן רועננו הנהלים בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. יצוין כי, עיריית רמת השרון מבטחת מדי שנה את כל תלמידיה בביטוח תאונות אישיות על פי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully