וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקים קנסות: איסור על לבישת כיסוי פנים בדנמרק נכנס לתוקף

המדינה הסקנדינבית הצטרפה לשורה הולכת וגדלה של מדינות אירופיות האוסרת על לבישת בורקה וניקאב, המשמשים נשים מוסלמיות. קנס ראשון חולק לאישה שהשתתפה בתגרה בקניון, אחרי שסירבה להסיר את הניקאב שלה לבקשת המשטרה. ארגוני זכויות אדם: חלק ממגמה פוגענית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דנמרק הטילה לראשונה קנס על אישה שלבשה כיסוי פנים מלא בציבור, אחרי שהאיסור נכנס לתוקף ביום רביעי האחרון. האישה בת ה-28 הייתה מעורבת בתגרה עם אישה אחרת במעלית במרכז קניות מצפון לקופנהגן. היא נקנסה אחרי שסירבה להסיר את הכיסוי.

החוק החדש גרם להפגנות ולביקורת מצד ארגוני זכויות אדם. הוא אינו מתייחס מפורשות לבורקה ולניקאב, שאותם נוהגות נשים מוסלמיות ללבוש, אך קובע כי "כל מי שלובש פריט לבוש שמכסה את פניו בציבור ייענש בקנס".

בתחילה דווח כי בתקרית, שאירעה ביום שישי, ניסתה אישה אחת להסיר את כיסוי הראש של האישה השנייה, אך המשטרה אמרה כי לא ברור אם אכן זה מה שקרה. לפי המשטרה, במהלך התגרה, הניקאב של אותה אישה הוסר, אך עם הגעת שוטרים למקום היא כבר השיבה אותה.

המשטרה בוחנת את צילומי האבטחה כדי לקבוע אם האישה השנייה הסירה בכוונה את כיסוי הראש, אך סבורה כי זה קרה תוך כדי המאבק. שתיהן הואשמו בהפרת הסדר הציבורי ואחת מהן גם נקנסה באלף קורונות (כ-155 דולר) אחרי שסירבה להסיר את הניקאב.

הפגנת נשים נגד איסור חבישת בורקה בקופנהגן, דנמרק, 1 באוגוסט 2018. רויטרס
הפגנה של נשים מוסלמיות בקופנהגן, רביעי/רויטרס

כמה נשים מוסלמיות אמרו שהן לא יצייתו לחוק, שקובע קנס בגובה עשרת אלפים קורונות עבור עבריינים חוזרים. ביום רביעי הפגינו נשים מוסלמיות מכוסות בניקאב ובבורקה בבירה קופנהגן, לצד אנשים שלבשו כיסויי פנים מאולתרים.

ארגון משמר זכויות האדם הגדיר את האיסור "מפלה" ואמר כי הוא צעד נוסף "במגמה פוגענית".איסורים דומים נמצאים גם בצרפת, באוסטריה, בבולגריה ובמדינת בוואריה.

בשנה שעברה אישר בית הדין האירופי לזכויות האדם חוק דומה שהועבר בבלגיה, ואמר כי ההרמוניה הקהילתית גוברת על הזכות של הפרט לחופש דת.

  • עוד באותו נושא:
  • דנמרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully