וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפיטי אנטישמי על ביתו של אלי ויזל ברומניה: "עם היטלר בגיהנום"

5.8.2018 / 0:26

כתובות בצבע ורוד התגלו על קירות ביתו של ניצול השואה וחתן פרס נובל לשלום בצפון-מערב המדינה והמשטרה פתחה בחקירה. המכון הלאומי לחקר השואה על שמו של ויזל קרא לחקירה יסודית

גרפיטי שרוסס על ביתו של אלי ויזל בצפון-מערב רומניה, אוגוסט 2018. אתר רשמי
כתובות הגרפיטי על ביתו של ויזל, אתמול/אתר רשמי

משטרת רומניה פתחה היום (שבת) בחקירה בעקבות ריסוס כתובות גרפיטי אנטישמיות על ביתו של חתן פרס נובל המנוח אלי ויזל בצפון-מערב המדינה. החקירה נפתחה לאחר שרוססו כתובות בצבע ורוד על ביתו הקטן של ויזל, אתר היסטורי מוגן, בעיר סיגטו מרמטיי. באחת ההערות נכתב כי ויזל נמצא "בגיהינום עם היטלר".

ארגון "המעקב והמאבק באנטישמיות" המקומי כינה זאת מעשה של ונדליזם נגד "זכרו של אלי ויזל, זיכרון קורבנות השואה ונפשותיהם של ניצולי שואה".

המכון הלאומי לחקר השואה ברומניה על שם אלי ויזל קרא לחקירה יסודית. המכון מסר כי נשיא וממשלת רומניה התחייבו להיאבק באנטישמיות ובהכחשת השואה ברומניה, שבה יש מי שמכחיש או מפחית מחלקה של המדינה בשואה.

אלי ויזל, וושינגטון, 2015. GettyImages
זכה בנובל על פועלו נגד האנטישמיות והגזענות. ויזל/GettyImages

יחד עם 14 אלף יהודים נוספים, ויזל ומשפחתו גורשו במאי 1944 למחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ מהעיר סיגט. אמו ואחותו הצעירה מתו שם בזמן שהוא ושתי אחיותיו הגדולות הצליחו לשרוד. ויזל מת ב -2016.

ספרו הקלאסי של ויזל, "לילה", התבסס על חוויותיו במחנות באושוויץ ובבוכנוואלד, והפך לעדות לפשעי הנאצים. הוא זכה בפרס נובל לשלום בשנת 1986 על מאבקו באנטישמיות ובגזענות.

רומניה גירשה כ-150 אלף יהודים ו-25 אלף צוענים למחנות ריכוז נאציים בשטחים שנכבשו מברית המועצות בין 1942 ל-1944, תחת שלטונו של הדיקטטור הפרו-נאצי יון אנטונסקו. כ-6,000 יהודים חיים כיום ברומניה, מתוך אוכלוסייה של כ-19.5 מיליון איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully