וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האיומים: סעודיה מחדשת את משלוחי הנפט בבאב אל-מנדב

עשרה ימים אחרי שריאד החליטה להשעות את העברת הנפט דרך המצרים האסטרטגיים בשל מתקפה של המורדים בתימן, הודיע שר האנרגיה על חידושם. "נקטנו צעדים לאבטחת השיט", אמר, זאת אחרי שהחות'ים הודיעו על הפסקת אש

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

ערב הסעודית הודיעה היום (שבת) כי תחדש את משלוחי הנפט דרך מצרי באב אל-מנדב שלחופי תימן. זאת בתום עשרה ימים של הפסקה, שהחלה לאחר מתקפה של המורדים החות'ים נגד מכליות נפט סעודיות שעברו בנתיב השיט האסטרטגי.

לפי שר האנרגיה הסעודי, ההחלטה התקבלה בעקבות צעדים שנקטה הקואליציה הסעודית כדי "להבטיח את ביטחון השיט במצרים ובים האדום". לדבריו, הצעדים היו בתיאום עם הקהילה הבינלאומית.

ביום חמישי הודיעו החות'ים על הפסקת אש חד-צדדית בחזית המערבית למשך שבועיים, במטרה לחדש את המגעים הבינלאומיים. משרד ההגנה של המורדים מסר כי ייתכן שהפסקת האש תתרחב לאזורים נוספים.

באב אל-מנדב מפרידים בין חצי האי ערב לקרן אפריקה, ומקשרים את הים האדום למפרץ עדן. לפי נתונים של הממשל האמריקני, כ-4.8 מיליון חביות נפט ומוצרי נפט עוברים דרך המצרים מדי יום.

לוחמים חותים במצעד בעיר חודיידה, תימן, אוגוסט 2017. רויטרס
הכריזו על הפסקת אש בחזית. מורדים חות'ים בעיר חודיידה, בשנה שעברה/רויטרס

לטענת ערב הסעודית, המובילה את הקואליציה האזורית הנאבקת במורדים הנתמכים בידי איראן, התקיפה כוונה נגד שתי מכליות נפט, שאחת מהן ניזוקה קלות. החות'ים, המכחישים שהם מקבלים סיוע צבאי מטהראן, אמרו כי תקפו ספינת קרב סעודית, אך לא סיפקו הוכחות לכך.

זאת לא הייתה הפעם הראשונה במהלך המלחמה שנמשכת כבר שלוש שנים וחצי שבה החות'ים, השולטים בבירה צנעא, תוקפים כלי שיט של הקואליציה הערבית. המתקפה האחרונה הייתה בזמן המערכה על עיר הנמל חודיידה, שהושעתה בשל לחץ בינלאומי מחשש לאסון הומניטרי כבד במדינה שנמצאת על סף רעב.

ביום רביעי איים ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לפעולה צבאית בינלאומית כדי לעצור את איראן, במקרה שהיא תנסה לחסום את המצרים. איראן, מצדה החלה ביום שישי בתרגיל ימי נרחב במצרי הורמוז, שבעברו המזרחי של חצי האי ערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully