וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השקט שלפני הסערה": אנשי ה-Q המסתוריים שצצים בעצרות של טראמפ

4.8.2018 / 16:46

במחשכי האינטרנט התבססה תיאוריית קונספירציה שלפיה הנשיא נלחם בנשיאי העבר ובשחקנים בהוליווד הסוחרים בבני אדם כדי לממן את מלחמותיהם. המאמינים ניזונים מדמות מסתורית שמותירה "רמזים", ולאחרונה החלו להתבלט באירועים פוליטיים של הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סביב דונלד טראמפ התקבצו שורה ארוכה של חובבי תיאוריות קונספירציה הזויות, ואלו לא נעלמו מעצרות התמיכה שהוא מקיים גם לאחר ניצחונו בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. התיאוריה שהגיחה מהשוליים של אתרי ה"פייק ניוז" והימין הקיצוני אל המיינסטרים היא ה- QAnon. תומכיה כבר השתתפו באירועים קודמים של הנשיא, אך הם בלטו במיוחד בזה שהתקיים בטמפה, פלורידה, ביום שלישי האחרון.

התיאוריה הלא-מאוד מגובשת הזו החלה באתר הפורומים 4chan, ולפיה טראמפ נאבק ב"מדינה העמוקה" ("Deep State"), שכוללת את הילרי קלינטון, ברק אובמה וכל נשיאי העבר שעוד בחיים, וכן ביורוקרטים אחרים בממסד בוושינגטון. אלו, לפי אנשי ה-Q, קשרו קשר נגד הנשיא כדי לפתוח במלחמות ברחבי העולם והם סוחרים בסמים ובבני אדם כדי להשיג מימון למזימתם.

תומך של תיאוריית הקונספירציה QAnon בעצרת בפנסילבניה, ארה"ב, בהשתתפות דונלד טראמפ, 2 באוגוסט 2018. AP
יוצאים מהאינטרנט. משתתף בעצרת של טראמפ בפנסילבניה מניף שלט עם האות Q, חמישי/AP

הכול החל ב-28 באוקטובר האחרון, כשמשתמש בשם "Q" פרסם דיון שכותרתו "השקט שלפני הסערה". הוא ביסס את המיתוס שהוא גורם פנימי בתוך הממשל, עם סיווג ביטחוני ברמה הגבוהה ביותר (Q Clearance), שיודע את "האמת" לגבי המאבק המתנהל מאחורי הקלעים בין טראמפ לבין יריביו ב"מדינה העמוקה". מאז, Q ממשיך לזרוק "פירורים" לעוקביו הנאמנים, המנסים לפצח את מסריו המוצפנים ולהבין את "האמת" הטהורה.

בין אותם חברי קהילה נמצאים גם כמה ידוענים, בהוכחה לחדירתן של אותן תיאוריות הזויות אל לב לבו של השיח האמריקני. רוזאן באר, אחת ממעריצותיו הגדולות ביותר של טראמפ שתכניתה בוטלה בעקבות סדרת ציוצים גזעניים, היא אחת מהן. כך גם כוכב הבייסבול לשעבר קורט שילינג, שמארח פודקסט באתר הימין הקיצוני "ברייטברט".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה עשיתם למיילי סיירוס?

הנרטיב של אנשי ה-Q הוא כה גמיש ופתלתל, עד שהוא יכול להגיע למחוזות שהשכל הישר לא מסוגל לעלות על הדעת, כמו מתן הסברים אלטרנטיביים לטביעת הטיטניק ואמונה שרוברט מולר, הוא ולא אחר, פועל יחד עם טראמפ לחשיפת רשתות פדופיליה גדולות, שמנוהלות בין היתר גם על ידי השחקן טום הנקס.

בסרטון ששיתף שילינג בחודש יוני האחרון, נראים אנשים בברדסים מתכנסים לפגישות סודיות לכאורה, שלפי הקריין חלק מאותה רשת גלובלית פושעת, האחראית בין היתר למעשי הטבח בסנדי הוק ובלאס וגאס, ל"אילוצה" של משפחת קים לפתח נשק גרעיני - ואף לכך שהשחקנית מיילי סיירוס זנחה את הדמות הטלוויזיונית החביבה האנה מונטנה כדי לערער על מבנה החברה האמריקנית.

הקריין מספר כי הפתרון הוא ברית בין טראמפ, הצבא ומנהיגים מרחבי העולם כמו ולדימיר פוטין, שלכאורה שכנע את טראמפ להתמודד כדי לעצור את פקידי הממשל הרשעים.
"יש שתי אופציות לאמריקה: לבצע הפיכה צבאית כדי לתפוס את הממשל מבובה כלשהי של הרשת בבית הלבן או לנצח בצורה לגיטימית, להשתלט על ה-NSA, לחשוף את הפושעים ולעצור את כולם", אומר הקריין. "הם ייענשו בחומרה", הוא מזהיר, ברקע תמונות ממתקן המעצר גואנטנמו.

אחד מסרטוני ה-Q

למתקן הכליאה שעל אדמת קובה, מאמינים בקהילת ה-Q, יישלחו אובמה, קלינטון וגם כוכבי תרבות כמו הראפר אמינם והשחקנים אמה ווטסון וג'קי צ'אן. אלו, לכאורה, גם מעורבים ברשתות פדופיליות רחבות ידיים, בהמשך ישיר לתיאוריית הקונספירציה שבלטה במהלך קמפיין הבחירות, "פיצה גייט".

לפי התיאוריה ההיא, שמקודמת גם על ידי אנשי ה-Q, קלינטון ובכירי המפלגה הדמוקרטית ניהלו רשת פדופיליה שכזו מתוך מסעדה בוושינגטון. עד כדי כך תפסה אותה בדיה חסרת ביסוס אחיזה בקרב כמה חוגים סהרוריים, עד שאדם אחד החליט "לחקור" את הנושא ויצא עם הרובה שלו לאותה מסעדה בוושינגטון. לא היו נפגעים באותה תקרית, אך המרחק בין נשיאת כלי נשק לשימוש בו הוא קצר במיוחד.

גם כמה מאנשי ה-Q כבר החלו לנקוט מעשים. ביוני, אדם התבצר במשאית משוריינת בסמוך לסכר הובר באריזונה, כשהוא אוחז בשלט שבו נכתב: "כבוד הנשיא, שחרר את הדוח". הוא נעצר, וממשיך לשלוח מכתבים לטראמפ.

טראמפ ו"השקט שלפני הסערה"

בבית הלבן הבהירו כי הנשיא אינו תומך בקבוצה הזו, אך תמיכתו בתיאוריות קונספירציות אחרות בעבר - כמו זיוף תעודת הלידה של ברק אובמה - הכשירו לדעת חלק מהמומחים את הקרקע לעלייתן של תיאוריות מסוכנות יותר, כמו ה-QAnon.

התבטאותו המסתורית של טראמפ מ-6 באוקטובר, כשאמר לכתבים כי ייתכן שזה "השקט שלפני הסערה" מבלי לפרט, נחשבת כמי שהולידה את גל הפייק ניוז הנוכחי.

"לפי הסטנדרטים של הפוליטיקה האמריקנית, טראמפ הוא חובב תיאוריות קונספירציה", אמר מייקל ווד, מומחה בפסיכולוגיה של תיאוריות קונספירציה למגזין "טיים". "לכן זה הגיוני שהבייס שלו ינהג כמוהו".

אדם אחד מאותו הבייס, שהשתתף באירוע הפוליטי האחרון של טראמפ בווילקס-בר, פנסילבניה, ביום חמישי האחרון, חיזק את ההסבר. "בן אדם, זאת תנועה. זה שינוי, אני יכול להרגיש את זה מגיע", אמר אותו אדם לרשת CNN. "יש מי שקורא לזה ההתעוררות הגדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully