וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מהפגנות סוערות: המשטרה שחררה 14 עריקי צה"ל חרדים

3.8.2018 / 9:18

העריקים נעצרו בהפגנה שערך "הפלג הירושלמי" בבירה במחאה על מעצר עריק חרדי. נראה אפוא כי על אף שהייתה אמורה להעביר את העריקים למשטרה הצבאית, החליטה המשטרה לשחררם מחשש שמעצרם יגרור הפגנות סוערות

צילום: מחאת החרדים הקיצוניים, עריכה: שניר דבוש

משטרת ירושלים שחררה אמש (חמישי) 14 עריקים חרדים מצה"ל מחשש שמעצרם יגרור הפגנות סוערות בימים הקרובים, זאת למרות שהייתה אמורה להעביר אותם לידי המשטרה הצבאית. העריקים ששוחררו היו מתוך 46 מפגינים שנעצרו בהפגנה שערך "הפלג הירושלמי" אתמול בצהריים בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצרו של עריק חרדי.

מעצרם של עריקים חרדים על ידי משטרה צבאית הוא הגורם העיקרי למחאות שמקיימים אנשי הפלג הירושלמי. גורם בכיר בפלג אישר אתמול כי "שוחררו כל המפגינים, בהם 14 עריקים". חלק מהמפגינים שוחררו לאחר שהוטלו עליהם קנסות כספיים או תנאים מגבילים אחרים. חרף שחרורם של המפגינים, בפלג הירושלמי הבהירו כי המאבק הציבורי "רק ילך ויגדל, ובימים הקרובים צפויות להתקיים מחאות ענק נוספות בערים השונות" ברחבי הארץ.

הפגנת החרדים בירושלים, 2 באוגוסט 2018. מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הפלג הירושלמי בבירה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, מחאות החרדים הקיצוניים

מהמשטרה נמסר כי "במהלך פעילות המשטרה לשמירה על הסדר הציבורי בירושלים, נתקלו השוטרים במתפרעים רבים שהפגינו והפרו את הסדר הציבורי וחסמו ציר תנועה מרכזי. בעקבות ההתפרעות, עצרה המשטרה 46 חשודים שהתפרעו וכן ניתנו דוחות תנועה לאותם אלו שחסמו את הציר. בניגוד לנטען, חלק מהעצורים זומנו להתייצב בלשכת הגיוס של צה"ל בשל היותם נפקדים/עריקים".

"משטרת ישראל תמשיך לפעול משיקולים מבצעיים ומקצועיים בלבד, לאכוף את החוק ולשמור על הסדר הציבורי בכל זמן ובכל מקום, הכל בכדי לשמור על שלום הציבור וביטחונו", נמסר.

עם זאת, העריקים ששוחררו לא יתייצבו בלשכות הגיוס אף שקיבלו זימונים מהמשטרה היות וזו הוראת רבניהם. הסיבה בגינה הפכו לעריקים היא חוסר התייחסות לזימונים וצווים שקיבלו מצה"ל. לכן, יוצא מכך שהמשטרה שחררה עריקים שעוברים על החוק בידיעה שלא יתייצבו בלשכות הגיוס כנדרש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אחרי חצי שנה: בפלג הירושלמי חידשו את ההפגנות

כמו כן, בית המשפט הצבאי ביפו האריך אתמול את מעצרו של ניסן (איתן) ראדה עד יום שלישי הבא. ראדה הוא העריק שבעקבות מעצרו התקיימו המחאות בירושלים ובצפת. לטענת קרוביו, הוא נעצר ביום רביעי במהלך ביקורת שגרתית של משטרת התנועה בצפון הארץ, ולאחר שהתגלה כי הוא עריק מצה"ל, הוא הועבר לידי המשטרה הצבאית. ראדה, כמו רבים מהפלג הירושלמי, לא התייצב לצורך דיחוי בלשכת הגיוס ולכן הפך תוך זמן קצר לעריק.

מאז חודש פברואר מיעטו אנשי הפלג הירושלמי לערוך הפגנות במחאה על חוק הגיוס או בעקבות מעצר עריקים חרדים, זאת בשל מותו הפתאומי של הרב שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי הקיצוני. הסיבה לכך נעוצה בחילוקי דעות שהתגלו בין הרבנים שירשו את מקומו של אוירבך. אף שלא הוכרז על פיצול רשמי בתוך הקבוצה, היא מתחלקת כיום לשתיים, הראשונה מובילה קו דומה לזה שהוביל אוירבך בחייו, ולעומתה, השנייה מאמצת קו מתון יותר.

הפגנת החרדים בירושלים, 2 באוגוסט 2018. מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
46 מפגינים חרדים נעצרו במחאה שהתקיימה בבירה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, מחאות החרדים הקיצוניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully