וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך לשישי של הפגנות - ול"צלף הסורר" שישבור את הכלים

3.8.2018 / 6:30

בזמן שבחמאס מנהלים שיחות על ההצעה המצרית להסדרה עם הרשות וישראל, נערכים בפיקוד דרום להפגנות על הגבול ולאפשרות שהצלפים הפלסטינים יוציאו לפועל פיגוע נוסף. צלף ותיק (במיל') לוואלה! NEWS: "צריך להתחיל ללמוד את דרכי הפעולה של היריב, ואז אפשר לחסל אותו"

צילום: שי מכלוף

(בווידאו: לוחם נהרג בגבול עזה; צה"ל תקף מטרות חמאס, בשבוע שעבר)

בגבול רצועת עזה צפויות להתקיים היום (שישי) הפגנות של אלפי פלסטינים בכמה מוקדים תחת הכותרת "שישי של החירות והחיים". במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס לא יעלה את גובה הלהבות לאורך הגבול ולא יעודד אלימות באופן חריג, למעט בלוני תבערה, בזמן שבכירי הנהגת חמאס בהם יחיא סינוואר וסלאח אל-ערורי לצד מוחמד דף דנים בהצעה המצרית להסדרה ארוכת טווח עם הרשות הפלסטינית ועם ישראל.

עוד מעריכים במערכת הביטחון כי "שבירת הכלים" והוצאת פיגוע בטרם החזירה הנהגת חמאס את תשובתה להצעה המצרית היא קלושה מאוד מאחר ויש בין הצדדים כבוד הדדי. ההערכות הן שחמאס עשוי לדרדר את האזור לעימות מוגבל רק אחרי שהחזיר תשובה למצרים על קווי ההסדרה שישפיעו על רצועת עזה.

הפרות סדר גבול רצועת עזה: אלפי מפגינים "בצעדת השיבה". עריכה: אביעד בללי, דובר צה"ל
ההערכה היא חמאס לא יעלה את גובה הלהבות לאורך הגבול/דובר צה"ל, עריכה: אביעד בללי

למרות זאת, בפיקוד הדרום בפיקודו של אלוף הרצי הלוי נערכים לשלל תרחישים כולל אפשרות שיתרחשו יוזמות מקומיות לביצוע אירועי אלימות או צלף סורר שיבצע ירי לעבר הכוחות. גורמים באוגדת עזה לא פוסלים את האפשרות כי הצלף הפלסטיני שהרג את לוחם חטיבת גבעתי סמ"ר אביב לוי וצלף פלסטיני נוסף שפצע קצין אחר מהחטיבה בשבועות האחרונים יוציאו אל הפועל פיגוע נוסף בקריצת עין של גורם בכיר בחמאס או בתמיכה של יחידה צבאית של חמאס שפועלת באותה גזרה.

לדברי כוחות בשטח, ההנחיות של המפקדים היא לנהל בצורה מבוקרת את הפעילות הסמוכה לגדר המערכת. ההנחיה היא להרחיב את הרגישות לפעילות צלפים במרחב באמצעות התנהלות כוחות, אמצעי האיסוף השונים, ויכולת מהירה של סגירת מעגלי אש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורמים באוגדת עזה לא פוסלים את האפשרות כי הצלף הפלסטיני ישוב לפעול. צלפי חמאס במצעד ברצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, צלף ותיק (במיל') אמר השבוע בשיחה עם וואלה! NEWS כי "צריך להקדיש זמן ללמוד על צלף. מה המרחק שהוא מרגיש בטוח לעבוד בו. כל צלף משאיר טביעות אצבע לעבודה שלו, צריך לראות את דפוסי הפעולה". לדברי הצלף הוותיק, "יש ללמוד באיזה תא שטח הוא מסתובב ואיפה הוא מרגיש נוח. פשוט להתחיל ללמוד אותו. צלף מנוסה יוכל עם הזמן ללמוד אותו ולהוריד אותו".

אימון צלפים באזור מתקן אדם, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"צריך ללמוד את דרכי הפעולה". אימון צלפים בצה"ל/ראובן קסטרו
פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה, 13 ביולי 2018. רויטרס
הפגנה ברצועת עזה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully