וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הכינוי "מדינת אפרטהייד": רה"מ פוצץ את הפגישה עם הדרוזים

במהלך הפגישה עם נציגי העדה הדרוזית, הטיח נתניהו בפני תת-אלוף במיל' אמל אסעד כי הוא צריך להתבייש על פוסט שכתב בפייסבוק, בו קרא לישראל "מדינת אפרטהייד". קודם לכן הותקף ח"כ דיכטר בטקס לסטודנטים דרוזים בכרמיאל

צילום: ניר כפרי, הקרן לידידות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם נציגי הדרוזים בכוונה לדון בפתרון המשבר שנוצר עם העדה בעקבות חוק הלאום. במהלך הפגישה התעורר ויכוח בין נתניהו לאחד ממנהיגי המאבק בחוק תת-אלוף (במיל') אמל אסעד .

גורם שהשתתף בפגישה אמר כי אסעד התפרץ לדיון והתעקש שהוא לא מקבל את המתווה וחייבים לשנות את החוק. נתניהו הטיח בפניו שהוא צריך להתבייש על דברים שכתב בפוסט בפייסבוק, בהם כתב שישראל היא מדינת אפרטהייד. אסעד השיב שהוא עומד מאחורי הדברים שכתב.

על פי הגורם, נתניהו אמר שהוא לא יקבל פגיעה בכבודו ובכבודה של המדינה, ממי שקורא למדינת ישראל מדינת אפרטהייד, וסירב לחזור לישיבה שבהמשך פוזרה. בפגישה השתתפו גם השרים איוב קרא יריב לוין וח"כ חאמד עמר (ישראל ביתנו). למרות הפיצוץ, הוחלט להמשיך בדיונים עם הנהגת העדה הדרוזית על מתווה החקיקה בשבוע הבא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה בנושא מתווה חוק הלאום, 2 באוגוסט 2018. אתר אלמסאדר, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו נפגש עם נציגי הדרוזים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אתר אלמסאדר

מטה המאבק בחוק הלאום מסר לאחר פיצוץ הפגישה כי "מה שראש הממשלה ניסה לעשות היום הוא ניסיון נואש ולא מוצלח להפריד בין אנשי ההנהגה הדרוזית, כדי לפרק את העצרת במוצאי שבת". לדבריהם, "נתניהו ביקש לשבת עם השייח טריף וראשי הרשויות בנפרד, ללא אסעד והקצינים הדרוזים המנהיגים את המחאה, אולם חברי ההנהגה, כולל השייח, לא הסכימו להפרדה ויצאו כולם מן החדר. משם המשיכו למטה המאבק בכיכר רבין".

באולפן וואלה! NEWS אמר היום אסעד כי "יצאנו למאבק כדי להיות שווים בין שווים, ונמשיך למחות עד שנחזור להיות אזרחים סוג א' כמו כולם. לא יצאתי למאבק כדי לקבל הנחה בארנונה, ולא כדי לקבל כסף על זה שאני מת למען המדינה. זו המדינה שלי, אני רוצה להילחם עליה, אני רוצה להרים את הדגל שלה, אני רוצה לחיות במדינה דמוקרטית, ולא במדינה שמחלקת הטבות לכל מיני פלגים ועדות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הקצינים במיל?- מובילי מטה המאבק בראשות תא?ל (מיל?) אמל אסעד, יחד עם השיח מואפק טאריפ, ראשי רשויות ועוד, מאהל המאבק בחוק הלאום, 2 באוגוסט 2018. מטה המאבק בחוק הלאום, מערכת וואלה! NEWS
מטה המאבק בחוק הלאום בכיכר רבין בת"א, הערב/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק בחוק הלאום

ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) מסר בתגובה לדברי אמל אסעד כי דבריו, "משחקים לידי ראש הממשלה ופוגעים במאבק של הדרוזים. מדובר באמירה מיותרת שעדיף שלא הייתה נאמרת ובשום אופן אינה מקובלת עלי. מדינת ישראל אינה מדינת אפרטהייד".

מפגין התפרץ לדברי ח"כ דיכטר בכנס בכרמיאל: "בוגד וגזען"

בתוך כך, יו"ר פורום המאבק בחוק הלאום ד"ר אמיר חניפס נעצר הערב כשהתפרץ לדבריו של ח"כ אבי דיכטר בטקס הענקת מלגות של הקרן לידידות לסטודנטים דרוזים בכרמיאל. חניפס התפרץ לבמה בזמן נאומו של דיכטר, אחד מיוזמי חוק הלאום, בקריאות "בוגד" ו"גזען".

חניפס אמר לאחר האירוע כי "לא המשטרה, ואיש לא יעצור אותנו מלמחות נגד חוק הגזעני המכונה חוק הלאום". בעדה הדרוזית קראו לבטל את השתתפותו בטענה כי הוא "אבי החוק הגזעני" וכי "היה בן בית בעדה הדרוזית, ובגד בה עם חוק זה". קבוצה שקראה למנוע את השתתפותו מסרה: "אבי דיכטר והקרן לידידות לא יקנו אותנו ב-60 מילגות". תכניתם של צעירים דרוזים למנוע בגופם את כניסתו של דיכטר לטקס לא צלחה.

דיכטר חזר לנאום ואמר "מכיוון שצפיתי את הניסיון הזה לייצר פרובוקציה אני לא ממש מתרגש. הדבר היחיד שמבחינתי לא יעבור הוא לקרוא לי נאצי! איש לא יקרא לי נאצי. לא יהודי, לא מוסלמי ולא דרוזי".

יור פורום המאבק בחוק הלאום דר אמיר חניפס עוכב הערב כאשר התפרץ לדבריו של אבי דיכטר בטקס הענקת מלגות לדרוזים בכרמיאל, 2 באוגוסט 2018. ערן גילווארג- הקרן לידידות, מערכת וואלה! NEWS
חניפס מתפרץ לבמה שבה נאם דיכטר, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג- הקרן לידידות

בהמשך שוחרר ד"ר חניפס ומסר לוואלה! NEWS כי "זה שקר אחד גדול שמישהו צעק 'נאצי', בטח ובטח לא אני. דיכטר שקרן - הוא והעוזר שלו. לא תכננתי כלום, הגעתי כראש המכון לחקר ישראל והעדה הדרוזית כדי לראות את הסטודנטים שמקבלים את המלגות".

הוא הוסיף כי "כשראיתי את אבי דיכטר עולה לבמה כבר לא יכולתי להתאפק, זו היתה פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה שהוא עולה ומדבר אלינו. הייתי צריך להגיד לו מה שאמרתי לו במיוחד. כל השבוע הוא התבטא שראשי העדה לא אמרו לו מה באמת כואב להם בכל הנושא הזה. אני ישבתי אצלו במשרד לפני כשנה והוא רק צחק. הדבר היחיד שעניין אותו זה איך הוא נבחר במרכז הליכוד, את זה כולנו יודעים".

הצוות שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין העדה הדרוזית, 1 באוגוסט 2018. לע"ם, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם ראשי העדה הדרוזית, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, לע"ם

הלילה הודיעו נציגי הדרוזים כי "נוצר חלון הזדמנויות לתקדים היסטורי לקידום העדה הדרוזית ומעמדה במדינת ישראל". בתום התכנסות בנושא המתווה שהציע נתניהו בתגובה למחאה נגד חוק הלאום, מסרו בעדה הדרוזית כי הם מודים לראש הממשלה "על המאמצים הכבירים שהשקיע לעיגון מעמדה החוקתי של העדה הדרוזית במדינת ישראל".

ההחלטה התקבלה בתום שעות של דיון לילי, שהיה סוער לפרקים, שבו בלט בהיעדר הדרוזי הבכיר בפוליטיקה הישראלית, השר איוב קרא שהיה ממובילי הפשרה. השיח טריף הבהיר כי ראשי העדה הדרוזית מאוחדים בהחלטתם - אך הם מתקבלים את הצעת ראש הממשלה כמתווה עקרוני, ולא כהסכם.

(עדכון ראשון: 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully