וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש קוצר - הנהג שדרס למוות את מיטל אהרונסון ישוחרר מהכלא

ועדת השחרורים החליטה לקצר את מאסרו של שי סימון שדרס למוות את הצעירה וחברתה שנפצעה קשה בשנת 2009. שב"ס: "הוא עבר תהליך שיקומי. משפחתה של אהרונסון: "מישהו שאל אותי אם סלחתי לו?"

שלום ימיני במשפטם של שי סימון ושלום ימיני דורסי מיטל אהרונסון- מרץ 2010. אורי לנץ
"מקווים שיהפוך לשגריר נגד נהיגה בשכרות". סימון/אורי לנץ

ועדת השחרורים החליטה היום (חמישי) לקצר את מאסרו של שי סימון, שהורשע בדריסתה למוות של מיטל אהרונסון ופצע את חברתה מלי יזדי לפני כעשור בתאונת פגע וברח בנמל תל אביב. סימון נידון ל-20 שנות מאסר, אך עונשו קוצר ל-14 שנים - ועתה הוחלט כי ישתחרר בקרוב.

עו"ד סוזי עוז סיני ארניה, המייצגת את סימון, בירכה על החלטת הוועדה. "בשירות בתי הסוהר התרשמו מההליך השיקומי והטיפולי שעבר סימון, כך שברור לכל בר דעת שהאדם שנכנס לכלא והאדם שישתחרר ממנו בקרוב הוא אינו אותו אדם", אמרה. "אנו משתתפים בכאבה של המשפחה, ושמחים ובטוחים ששי יהפוך לשגריר נגד נהיגה בשכרות כחלק מתפיסת עולמו לאור התאונה המחרידה".

"אם הייתי רואה את שי סימון ברחוב הייתי מחטיפה לו סטירה, או נותנת לו אגרוף בטן, אגרוף על אגרוף כמו זה שאנחנו חוטפים כשאנחנו נזכרים במיטל או אפילו רואים מישהו ברחוב שדומה לה", אמרה הבוקר לוואלה! NEWS ליאורה אהרונסון, אמה של מיטל. "מאז הדיון הראשון בבית המשפט הוא החליט שהוא דתי והחל להסתובב עם כיפה על הראש, על סמך עבודתו הדתית בכלא, ההחזרה בתשובה של אסירים, ובעזרת הרב שעזר לו הולכים לקצר לו שליש. הוא החליט שהקדוש ברוך הוא סלח, אבל מישהו שאל אותי אם סלחתי לו?".

מיטל אהרונסון. באדיבות המשפחה
מיטל אהרונסון/באדיבות המשפחה

על המשך החיים לאחר אובדן בתה אמרה אהרונסון: "זה משהו שמלווה אותך לאורך כל החיים, גם כשאתה צוחק. כשאתה משיא ילד ועומד מתחת לחופה ואתה רואה את החיסרון שלה, שנולד נכד ואתה לא יכול לספר לה, שאתה יודע שהיא לעולם לא תוכל להחזיק אותו בידיים, ולעולם לא יהיו לה ילדים משלה, הכאב והגעגוע לעולם לא מרפים ממך".

חברתה הטובה של מיטל, מלי יזדי, שנפצעה גם היא בתאונה התייחסה לשחרור המוקדם של שי סימון והוסיפה, "אין לי מילים שיכולות לצאת לי מהפה ויקלו מעט על התחושות הקשות של הוריה של מיטל, לאבד ילד זה משהו בלתי נסבל. מיטל היתה בשבילי אחות, אני איבדתי אחות שמלווה אותי כל החיים, גם אחרי מותה. העונש של הדורס היה צריך להיות חמור יותר. מערכת המשפט צריכה לשנות צורת הענישה שלה, אדם שעולם על הרכב שיכור הוא רוצח פוטנציאלי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בעמותת "אור ירוק" מתחו ביקורת על ההחלטה ואף טענו כי מדובר בזלזול בחיי אדם. "בכל יום יותר משני בני אדם נפגעים בתאונות פגע וברח בממוצע, וכשבית המשפט מקצר עונש של אדם שדרס למוות אדם אחר וברח ממקום התאונה הוא משדר מסר מקל של זלזול בחיי אדם", טען ארז קיטה, מנכ"ל העמותה. "ככה לא נלחמים בתאונות הדרכים, לא בתאונות הפגע וברח, וכך גם לא מרתיעים נהגים אחרים מלנהוג באותה דרך".

"מדובר במעשה אנטי חברתי ולא מוסרי שבו אדם פגע באדם אחר והחליט להסתלק מזירת התאונה מבלי להגיש עזרה והשאיר את מיטל אהרונסון להתבוסס בדמה", הוסיף, קיטה. "בית המשפט חייב לשדר מסר הפוך כדי שהציבור יבין כי על פגע וברח אין סליחה ואין מחילה".

במרץ 2013 השתחרר מהכלא שלום ימיני, שותפו של סימון למעשה, לאחר שהורשע בהפקרתה של אהרונסון, שנדרסה למוות. בינואר 2011 קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי את ערעורם של ימיני וסימון על העונשים שנגזרו עליהם בעקבות המעשים. העונש המקורי של ימיני קוצץ בחצי - מחמש שנות מאסר לשנתיים וחצי. עונשו של סימון שנהג במכונית הופחת מ-20 שנה ל-14 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully