וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים הפגינו בירושלים ובצפת: עשרות נעצרו בעימותים עם השוטרים

במוקד ההפגנות שהתקיימו בבירה, בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל, עצרה המשטרה 37 מפגינים בגין הפרות סדר. שוטרת נפצעה קל ופונתה, מפגין שנפגע קל מאוטובוס טופל במקום. את ההפגנות הובילו אנשי "הפלג הירושלמי" בעקבות מעצר עריק שלא התייצב בלשכת הגיוס בהוראת הרבנים

צילום: מחאת החרדים הקיצוניים, עריכה: שניר דבוש

מאות חרדים הפגינו היום (חמישי) בכניסות לירושלים ובצפת במחאה על מעצרו של של תלמיד הישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס בהוראת הרבנים. בירושלים, מוקד ההפגנה היה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל, והמשטרה עצרה 37 מפגינים בגין הפרות סדר. שוטרת פונתה על ידי מד"א לאחר שנפצעה באורח קל, ואילו מפגין אחד, אשר נפגע מאוטובוס חולף, טופל במקום. בעקבות ההפגנה נחסם הכביש לתנועה.

את ההפגנות מובילים אנשי "הפלג הירושלמי", זרם ליטאי במגזר החרדי, שמוביל מזה חמש שנים מאבק קיצוני נגד גיוס לצה"ל או כל שיתוף פעולה עם הצבא.

הפגנת החרדים בירושלים, 2 באוגוסט 2018. מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
מחאה נגד הגיוס. ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, מחאות החרדים הקיצוניים

העריק, איתן ראדה, היה בשיאו של טיול בצפון הארץ ונתפס על ידי המשטרה הצבאית בעוון עריקות לאחר שלא התייצב בלשכות הגיוס לצורך הסדרת מעמדו, זאת בהתאם לתפיסה של הרבנים בפלג שהורו לא להתייצב בלשכות הגיוס אף לא לקבלת פטור או דיחוי מצה"ל.

ב"וועדה להצלת עולם התורה", הגוף שמוביל את המחאה מטעם הפלג הירושלמי, אמרו בתגובה כי "הציבור החרדי מבין היום יותר מתמיד, כי היעדים והמכסות שנקבעו בחוקי הגיוס הדרקוניים האחרונים, הינם גזירת שמד נוראה ואיומה שמטרתה לכלות ולחלן את הציבור החרדי". עוד הוסיפו כי "נמשיך להביע את מחאתנו וזעקתנו נגד הניסיונות הנלוזים והבלתי פוסקים מצד מספר חברי כנסת חרדיים שאטמו ליבם גם נוכח נתוני השואה הרוחנית האיומה הזועקת מכל פינת רחוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת החרדים בירושלים, 2 באוגוסט 2018. מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר. ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, מחאות החרדים הקיצוניים

מאז חודש פברואר השנה, בשל מותו הפתאומי של הרב שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי', אנשיו מיעטו לערוך הפגנות במחאה על חוק הגיוס או בעקבות מעצר עריקים חרדים. הסיבה לכך נעוצה בחילוקי דעות שנוצרו בין הרבנים שירשו את מקומו של אוירבך. אף שלא הוכרז על פיצול רשמי בתוך 'הפלג הירושלמי', הזרם מתחלק כיום לשתי קבוצות, הראשונה מובילה קו דומה לזה שהוביל אוירבך בחייו, ולעומתה, השנייה מובילה קו מתון יותר.

הפגנת החרדים בירושלים, 2 באוגוסט 2018. מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
שיבושי תנועה באזור ההפגנה. ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, מחאות החרדים הקיצוניים
הפגנת החרדים בירושלים, 2 באוגוסט 2018. מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, מחאות החרדים הקיצוניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully