וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודה לקים על השבת שרידי חיילים: "מצפה לראות אותך בקרוב"

2.8.2018 / 23:35

הנשיא המשיך להפגין חיבה למנהיג צפון קוריאה כשאמר שהוא עמד במילתו להחזיר לארה"ב את "שרידי הנופלים האהובים שלנו" ממלחמת קוריאה. משרד ההגנה אישר כי השרידים תואמים לאלה של אזרחים אמריקנים. הבית הלבן: טראמפ קיבל מכתב נוסף מקים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה היום (חמישי) למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בחשבון הטוויטר שלו, על העברת שרידי גופות החיילים האמריקנים שנותרו במדינה מאז מלחמת קוריאה. הוא אף אמר כי הוא מצפה להיפגש עמו פעם נוספת בקרוב, אם כי לא פירט מעבר לכך. בהודעת משרד ההגנה שפורסמה בהמשך היום נמסר כי השרידים תואמים לאלו של אזרחים אמריקנים.

"תודה רבה ליו"ר קים ג'ונג און על שעמדת במילתך והתחלת את תהליך שליחתם הביתה של שרידי הנופלים האהובים שלנו", צייץ טראמפ, "וכמו כן, תודה רבה על המכתב הנחמד השלך - אני מצפה לראותך בקרוב!". לפי דיווחים שונים, ייתכן שהשניים ייפגשו שוב בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שתיפתח בספטמבר.

בתוך כך הודיע היום הבית הלבן כי אתמול קיבל טראמפ מכתב נוסף מקים. זאת, כך נמסר, בהתאם ל"התחייבויות המתמשכות" שהושגו בין השניים בפסגה בסינגפור בחודש יוני. אולם, נמסר, לא נקבעה כל פגישה נוספת בין שני המנהיגים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
הודה על המחווה צפון קוריאנית. טראמפ וקים בפסגה בסינגפור ביוני/רויטרס

השבת השרידים הייתה ההבטחה הקונקרטית ביותר שנתן מנהיג קוריאה הצפונית במהלך הפסגה עם טראמפ בחודש יוני. הבטחתו לפעול למען פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין נותרה עמומה, וסוכנויות המודיעין האמריקניות הצביעו על כך שהמשטר בפיוניאנג ממשיך בפיתוח תכנית הנשק שלו.

טראמפ גם שיבח את טקס קבלת השרידים בהוואי, שבו השתתף סגנו מייק פנס. "אנחנו רואים היום את ההתקדמות המוחשית במאמצינו להשיג שלום בחצי האי הקוריאני", אמר פנס, שאביו נלחם במלחמה שהתחוללה בין 1950 ל-1953. יותר מ-7,700 חיילים אמריקנים נותרו נעדרים, כ-5,300 מהם נעלמו בקוריאה הצפונית.

מומחים מעריכים כי זיהוי השרידים עשוי להימשך בין כמה ימים לכמה עשורים. פיונגיאנג השיבה עד כה 55 ארונות עם שרידים ורק על אחד מהם היה תג זיהוי. עם זאת, בכיר בסוכנות לאיתור נעדרים ושבויים במשרד ההגנה אמר כי בחינת שדה הצביעה על כך ש"השרידים הם מה שקוריאה הצפונית אומרת שהם". הוא אמר זאת לכתבים בבסיס בקוריאה הדרומית בטרם הוטסו הארונות להוואי.

(עדכון ראשון: 9:59)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ארונות המכילים שרידים של חיילים אמריקאים ממלחמת קוריאה, הוחזרו ע"י צפון קוריאה בבסיס בהונולולו, ארה"ב 2 באוגוסט 2018


משמר כבוד מסמן פקודה כמו ארונות המכילים שרידים של חיילים אמריקאים מהמלחמה הקוריאנית שמסרה צפון קוריאה מגיעים לבסיס משותף פרל הארבור-היקאם בהונולולו. רויטרס
שרידי החיילים בארונות מתקבלים בטקס בהוואי, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully