וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחו עם כתרים בסירה: מצוד בשבדיה אחרי גנבי תכשיטים מלכותיים

שני פורצים שדדו פריטים היסטוריים יקרים מקתדרלה באזור שטוקהולם, והצליחו להימלט דרך סירת מרוץ באגם הסמוך. "זה 1-0 להם בשלב זה", הודתה המשטרה, שטרם עצרה חשודים

תכשיטים מלכותיים שנגבו מקתדרלה בשבדיה. רויטרס
הכתרים שנגנבו/רויטרס

המשטרה בשבדיה מנהלת מצוד אחרי גנבים ששדדו אוצר מלכותי מקתדרלה ונמלטו בסירת מרוץ. לפי רשת BBC, הם גנבו שני כתרים וחפצים יקרים שהיו שייכים למלך ולמלכה מהמאה ה-17. עדי ראיה ראו את השניים נמלטים מהקתדרלה בסטרנגנס, סמוך לשטוקהולם, בשעות הצהריים. הם נראו נמלטים בסירה באגם מלרן ומאז נעלמו עקבותיהם.

המשטרה פתחה במבצע חיפושים נרחב אחריהם, אבל טרם עצרה חשודים. "כרגע, זה 1-0 להם", אמר דובר המשטרה לתקשורת המקומית. "בלתי אפשרי להצמיד לכך ערך כלכלי, יש בחפצים האלו אינטרס לאומי שאת ערכו לא ניתן לאמוד".

התכשיטים המלכותיים משובצים בזהב, באבנים יקרות ובפנינים, והם שרידים של ההלוויה של המלך צ'ארלס ה-9 והמלכה כריסטינה מ-1611. איש לא נפגע במהלך השוד, אבל חפצים של הקתדרלה נפגעו תוך כדי שבירת הזכוכיות המוגנות.

"ידעתי ישר שהם הפורצים בגלל הדרך שבה הם התנהגו", אמר עד ראיה לערוץ המקומי "אטפונבלדט". לדבריו, הוא יצר קשר עם המשטרה כשהבחין בהם. "זה מבחיל שאנשים יגנבו ממבנה קדוש והיסטורי".

(עדכון ראשון 16:24)

  • עוד באותו נושא:
  • שבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully