וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובקיה: בסיס של כנופיית "זאבי הלילה" הרוסית מדאיג את הממשלה

החבורה, המחזיקה בעמדות לאומניות קיצוניות ונאמנה לפוטין, התמקמה בחווה לשעבר ששם לטענתה תקים מוזיאון היסטוריה. במדינה, שהייתה בעבר חלק מהגוש הקומוניסטי, מודאגים: "סכנה ביטחונית חמורה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

סלובקיה עוקבת בדאגה אחרי פעילותה של "זאבי הלילה", כנופיית אופנועים לאומנית רוסית הנאמנה לנשיא ולדימיר פוטין, אחרי שזו התמקמה במדינה. בבסיס יש כלי רכב צבאיים ישנים והוא שוכן בדולנה קרופה, כפר שנמצא במרחק של כ-70 ק"מ מהבירה ברטיסלבה. לטענת הכנופיה, היא תהפוך את המקום למוזיאון שיוקיר יחידות סובייטיות שהשתמשו באופנועים.

הקרמלין מכנה את הבסיס "המטה האירופי" של "זאבי הלילה", שנתונים תחת סנקציות אמריקניות. בוושינגטון מאשימים את הכנופיה באספקת סיוע צבאי למורדים הפרו-רוסים באוקראינה.

אתמול אמר נשיא סלובקיה אנדריי קישקה כי הכנופיה היא "כלי בידי משטר שהיה מעורב בכיבוש מדינה שכנה". לדבריו, הבסיס מהווה "סכנה ביטחונית חמורה" על סלובקיה. דובר משרד החוץ פטר סוסקו אמר לרשת BBC כי פעילות הכנופיה תהיה נתונה תחת מעקב קרוב, "בשל הפצת דעותיהם שנועדו לשכתב את ההיסטוריה".

הוא ציין את תמיכתם בסיפוח קרים, בהערצת סטלין ובתיאור נאט"ו כארגון פשע כחלק מהדעות המסוכנות שבהן הם מחזיקים. סלובקיה חברה בנאט"ו ובאיחוד האירופי והייתה בעבר חלק מהגוש הקומוניסטי, בימיה של צ'כוסלובקיה. לדבריו, מאחר שהם מגדירים את עצמם כ"קבוצה" והם אינם ארגון ממשלתי, קשה יהיה להתערב בכך דרך השגרירות הרוסית.

מנהיג הכנופייה, אלכסנדר זלדוסטנוב, במהלך חגיגות חג המולד במוסקבה, רוסיה 6 בינואר 2017. AP
נתון לסנקציות אמריקניות. מנהיג הכנופייה/AP

"זאבי הלילה" חולקים את המתחם יחד עם הארגון הלאומני המקומי "NV אירופה", בהובלת ג'וזף המבלק. האתר, שהיה בעבר חוות חזירים, נמצא בבעלותו. בשבוע שעבר הוא איים על כתבים מתחנת רדיו אירופה החופשית שתיעדו את המקום מבחוץ.

ברשת "נוביני" המקומית דווח כי לכנופיה יש יותר מ-5,000 חברים וענפים בכמה מדינות באירופה, כולל בסרביה, ברומניה, במקדוניה ובבולגריה. סלובקיה היא חלק מהנתיב של הרוכבים כשהם ציינו במסע ברחבי היבשת את יום השנה לניצחון במלחמת העולם השנייה. ב-2016 גירשה לטביה את ראש הענף המקומי של הכנופיה בשל סיבות ביטחוניות, ופולין אסרה עליהם להיכנס למדינה, למורת רוחה של מוסקבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עם מנהיג הכנופייה אלכסנדר זלדוסטנוב 29 באוגוסט 2011. AP
מקורב לקרמלין. פוטין וזלדוסטנוב, 2011/AP

המנהיג של הכנופיה, אלכסנדר זלדוסטנוב, מכונה "המנתח", והוא הופיע לצדו של נשיא רוסיה בכמה מקרים. ב-2011 רכב פוטין לצדם של חברי הכנופיה בפסטיבל ושנתיים לאחר מכן הוא העניק מדליית כבוד לזלדוסטנוב. הוא אחד מבין שורה ארוכה של גורמים פוליטיים וצבאיים רוסיים שנתונים תחת סנקציות בשל מעורבותם בסיפוח קרים והלחימה של הבדלנים במזרח אוקראינה.

בהצהרה שצוטטה על ידי המבלק, קישר מנהיג "זאבי הלילה" את הבסיס החדש שלו בסלובקיה ל"שחרור" של המדינה על ידי ברית המועצות. "הקמת המוזיאון, המוקדש לאירועי המלחמה, היא הגיונית, לגיטימית ורצויה", אמר זלדוסטנוב. "התקשורת המערבית הליברלית התוקפת את המוזיאון ההיסטורי אחוזה ברוסופוביה ונגועה בדעות קדומות אנטי-סובייטיות".

לפי הממשל האמריקני, "זאבי הלילה" מקורבים לכוחות המיוחדים הרוסיים ועזרו לגייס לוחמים במזרח אוקראינה והתפרסו בכמה ערים שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully