וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלול יתפטר בשל חוק הלאום - אבל ימשיך לקבל משכורת חודשיים

1.8.2018 / 8:50

חבר הכנסת מהמחנה הציוני הכריז על פרישתו במחאה על אישור החוק, אך יגיש מכתב התפטרות רק בסוף פגרת הקיץ. גורמים בכנסת: "דחיית ההתפטרות - כדי להמשיך ולקבל משכורת". בהלול דוחה את הטענות: "יש לנו עבודה שצריך לסיים. נגמור אותה - ואתפטר"

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) הודיע בסוף השבוע כי יתפטר מהכנסת במחאה על חוק הלאום, אולם בכוונתו להגיש את מכתב ההתפטרות רק בסוף הפגרה בעוד יותר מחודשיים. משמעות ההחלטה היא כי למרות שהטיח ביקורת ביכולת שלו להמשיך לכהן כחבר כנסת, בהלול ימשיך לקבל משכורת בסך 43 אלף שקל על כל חודש בתקופה זו, על אף שהכנסת אינה מקיימת דיונים במליאה או בוועדות והיא נמצאת בתקופת פגרה. בנוסף לכך, הוא ימשיך להנות משלושה עוזרים במימון הכנסת.

במערכת הפוליטית תהו מאז התפטרותו של בהלול האם חוק הלאום הוא הסיבה האמיתית להתפטרותו או רק תירוץ, זאת לאור הודעתו בעבר של יו"ר מפלגתו אבי גבאי כי "זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו". אולם, מלבד זאת, גורמים בכנסת מתחו ביקורת על ההחלטה של בהלול לדחות את ההתפטרות עד לסוף הפגרה. הגורמים האשימו את בהלול ב"צביעות" ותהו אם דחיית ההתפטרות נועדה כדי "להמשיך לקבל משכורת בתקופה הזו", כלשונם. הם ציינו את דבריו של בהלול שטען כי "הכנסת הפכה להיות אחוזה פרטית של נתניהו וחבר מרעיו". לדבריהם, "אם הכנסת הנוכחית היא כל-כך מסוכנת, שיתפטר מידית ולא ימשוך עד סוף הפגרה".

ח"כ זוהיר בהלול. לשכת זוהיר בהלול, ניר בן טובים
"יש לנו הרבה דברים לגמור לפני שנניח את המפתחות". בהלול/ניר בן טובים, לשכת זוהיר בהלול

שכר הברוטו של כל חברי הכנסת הוא דומה, ועומד על כ-43 אלף שקל מדי חודש. ח"כים המכהנים בתפקיד סגן יו"ר הכנסת או כראשי ועדות מרוויחים מעט יותר אבל שכר הנטו משתנה, זאת עקב חישובי המס, קופות הגמל והחזרי אש"ל שונים בהתאם לימי עבודה. בהלול טוען כי הוא ממשיך בעבודתו, אך זו מן הסתם אינה דומה לעבודה בימים שבהם הכנסת פועלת כשגרה, מכיוון שבתקופת הפגרה לא מתקיימים דיונים במליאה או בוועדות.

עוד באותו נושא

בגלל חוק הלאום: ח"כ זוהיר בהלול הודיע כי הוא מתפטר מהכנסת

לכתבה המלאה
ח"כ נחמן שי וח"כ זוהיר בהלול צופים בחיקו של דוד אמסלם בארץ נהדרת, כנסת, ירושלים  25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
טען כי הוא ממשיך בעבודתו כרגיל. בהלול במליאה, לצד ח"כ נחמן שי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בתגובה לדברים אמר בהלול לוואלה! NEWS כי "יש לנו הרבה דברים שאנחנו צריכים לגמור לפני שאנחנו מניחים את המפתחות". כשנשאל במה מדובר, הוא השיב כי "יש לנו בקשות שאזרחים הגישו לנו ואנחנו צריכים לסגור את הטיפול בהם". לדבריו, "אלו דברים שהוגשו לנו כשהייתי חבר כנסת - וצריך לטפל בהם כח"כ". בהלול ציין כדוגמה את אחת הפניות, לדבריו מדובר ב"ביקור של משפחות פלסטינים בישראל".

בשיחה ציין בהלול עוד: "אני קובע מתי אתפטר. אם נגמור יותר מוקדם - אז אתפטר יותר מוקדם". הוא אמר כי שמע "את הטענה על המשכורת" ולטענתו "זה לא לעניין". הוא ציין כי הוא "באמת מתפטר מהכנסת. אני לא חוזר, אבל אתן לצוות שלי לסיים את העבודה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully