וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבטחה כבדה וחסימות כבישים: כל הפרטים על מצעד הגאווה בירושלים

אלפי צועדים צפויים להשתתף היום במצעד בבירה. 2,400 שוטרים יהיו פזורים לאורך המסלול יחד עם מערך אווירי ושוטרים סמויים. כבכל שנה יעברו הצועדים במקום בו נרצחה שירה בנקי לפני שלוש שנים ויניחו זרים לזכרה

עריכת וידאו:ניר חן
התארגנות של חברי הקהילה הלהטבית בישפרו סנטר במודיעין לטובת יציאה בשיירה לכיוון ירושלים לקראת מצעד הגאווה.. קרדיט- איגי, מערכת וואלה! NEWS
חברי הקהילה במודיעין לקראת המצעד בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט- איגי

מצעד הגאווה בירושלים יצא לדרך היום (חמישי) תחת הכותרת "מורשת קהילתית: מוקירים את ותיקות וותיקי הקהילה". המצעד שיצא מגן הפעמון יסתיים בגן העצמאות ולאורכו יהיו פזורים 2,400 שוטרים ושוטרי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים. הרחובות ייסגרו לתנועה החל משעה 15:00 ועד למעבר הצועדים.

אירוע הפתיחה החל ב-15:45 בגן הפעמון משם יצאו הצועדים דרך הרחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג' והלל לגן העצמאות. כניסה למסלול המצעד תתאפשר דרך שטח הכינוס בגן הפעמון ובכיכר פריז. במהלך המצעד המשתתפים יעברו במקום שבו נרצחה שירה בנקי לפני כשלוש שנים ויניחו שם זרי פרחים לזכרה. בגן העצמאות תיערך עצרת הסיום בהנחיית קרן מור, יובל שרף והשחקן יניב ביטון. יחד איתם ייקחו בה חלק מירי מסיקה שתקדיש את "שיר לשירה" לשירה בנקי, דנה אינטרנשיונל ונינט טייב.

משתתפי מצעד הגאווה בירושלים  3 באוגוסט 2017. מגד גוזני, מערכת וואלה!
הנחת זרים ושירים לזכרה של שירה בנקי, מצעד הגאווה בירושלים 2017/מערכת וואלה!, מגד גוזני

כחלק האירועים הנערכים לקראת מצעד הגאווה, הגיעו הבוקר
עשרות חברי ארגון הנוער הגאה לטקס אזכרה מאולתר לזכרו של ניר כץ שנרצח במועדון הבר-נוער ב-2009. חן אריאלי, יושבת ראש האגודה למען הלהט"ב, הקריאה באירוע מסר בשם אילה כץ, אימו של ניר: "דווקא כאן ודווקא ביום הזה, אנחנו צריכות להמשיך להמיר את השנאה באהבה. לזכור את הרגע הזה בזמן כנקודה בה אנחנו מפסיקות ומפסיקים לשתוק. נקודה בה אפשר לשאוב כוח להמשיך את המאבק. לא לנוח עד שנחיה במדינה בה לכל אחת ואחד יש את החופש להיות מי שאנחנו. שוות ושווים. ממשיכות וממשיכים להילחם בחושך".בתום הטקס יצאה שיירה של כלי רכב ממודיעין לירושלים, שם יצטרפו לאירועי הגאווה בעיר.

בשלב זה חסומים לתנועה הרחובות הבאים: קרן היסוד, פלומר , קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל, אגרון, אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, עזה (מארלוזרוב עד כיכר פריז), אבידע, קק"ל וההסתדרות. הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים. במשטרה נערכים בכוחות גדולים להשתתפות אלפי משתתפים במצעד, ויוצבו חסימות וגדרות לאורך תוואי המצעד החל משעות הצהריים. לצד השוטרים יהיו גם שוטרים סמויים, מצלמות, ומערך אווירי שיבצע סריקה של הגגות.

מפת חסימות - מצעד הגאווה בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
חסימות צירים, מצעד הגאווה בירושלים 2018/מערכת וואלה! NEWS
התארגנות של חברי הקהילה הלהטבית בישפרו סנטר במודיעין לטובת יציאה בשיירה לכיוון ירושלים לקראת מצעד הגאווה.. קרדיט- איגי, מערכת וואלה! NEWS
השיירה במודיעין לקראת המצעד, היום/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט- איגי

במקביל צפויה להיערך גם השנה הפגנת ארגון להב"ה נגד המצעד. בארגון הודיעו כי יגיעו "בכוחות מתוגברים למחאה השנה, מתוך הבנה כי אם אנו לא נעשה זאת, איש לא יעשה זאת". בנוסף, צפויה להיערך מתחת הפגנה של רבנים נגד המצעד. "הקהילה הלט"בית בירושלים בחרה להוקיר את ותיקי וותיקות הקהילה ואת המורשת של המאבק הלהט"בי. הם אלה שאפשרו לנו להיות מי שאנחנו בחופשיות" אמר המנכ"ל החדש של הבית הפתוח, עופר ארז. "אסור לנו לקחת כמובן מאליו את הקהילה הגדולה והמשגשגת שבנינו יחד". יו"ר הבית הפתוח, ערן גלובוס הוסיף: "המחאה של השבועיים האחרונים הראתה את העוצמה של הקהילה שלנו ושל בני בריתה, לאורך כל המגזרים באומה. אנחנו חייבים לוודא שהוותיקים והוותיקות בקהילה שלנו, נגיע לישראל שהיא חופשית מאלימות ומשנאה, שבה אנחנו אזרחים שווים בפני החוק".
 
מלבד החסימות שצפויות בבירה בעקבות המצעד, צפוי הפלג הירושלמי להפגין בצומת שרי ישראל-יפו בכניסה לעיר. המפגינים צפויים למחות על מעצרו של עריק תלמיד ישיבה, שלא התייצב לגיוס בעקבות הוראות הרבנים. בשל כך, צפויים שיבושי תנועה גם בכניסה וביציאה מהעיר וכן שיבושים בתנועת הרכבת הקלה באזור.

ניר כץ ההרוג מהרצח בבר-נוער. יוני 2013. באדיבות המשפחה
"דווקא כאן ודווקא ביום הזה, אנחנו צריכות להמשיך להמיר את השנאה באהבה". ניר כץ שנרצח במועדון הבר-נוער/באדיבות המשפחה
טקס אזכרה לניר כץ בבית העלמין במודיעין, 2 באוגוסט 2018. קרדיט- איגי, מערכת וואלה! NEWS
טקס אזכרה לניר כץ במודיעין, היום/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט- איגי

לצד היערכות כוחות הביטחון, גם מד"א נערך לאורך כל מסלול המצעד. אופנועי מד"א, סאגווי, רכינוע-T3, אופניים חשמליים וחוליות רגליות של מגישי עזרה ראשונה יאבטחו רפואית את הצועדים. במד"א פונים למשתתפי המצעד ומבקשים מהם להצטייד בכמות מספקת של מים ולהרבות בשתייה, להתמגן בקרם הגנה מהשמש ולהימנע מצריכת יתר של אלכוהול.

(עדכון ראשון 08:40)

טקס אזכרה לניר כץ ושירה בנקי בבית העלמין במודיעין, 2 באוגוסט 2018. קרדיט- איגי, מערכת וואלה! NEWS
טקס אזכרה לשירה בנקי, היום/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט- איגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully