וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא סיפקו מסמכים": הודו ביטלה את אזרחותם של 4 מיליון תושבים מוסלמים

30.7.2018 / 10:04

נציב מפקד האוכלוסין במדינה אמר כי ההחלטה שהתקבלה ביחס למיליונים במדינת המחוז אסאם, הגובלת בבנגלדש, ניתנת לערעור. רבים ברחו להודו במהלך המלחמה בשנות ה-70, אולם הצעד השנוי במחלוקת עלול להוביל לחידוש האלימות

צילום: CNN עריכה: שניר דבוש

הודו הודיעה היום (שני) כי היא ביטלה את אזרחותם של יותר מארבעה מיליון תושבים במדינת הגבול אסאם, מאחר שהם לא הצליחו לספק מסמכים מהימנים. המהלך מעורר חשש לגבי עתידם של אלפי אנשים במחוז, הגובל בבנגלדש. לפי עד ראיה של רויטרס, אלפים מקרב האוכלוסייה דוברת הבנגלית המוסלמית חוששים להישלח למרכזי מעצר או להיות מגורשים מהמדינה.

מדינת המחוז אסאם, העשירה בגידולי תה, חווה זה תקופה ארוכה מתחים חברתיים ואתניים, כשתושבים מקומיים מובילים קמפיין נגד מהגרים בלתי-חוקיים. ממשלתו הלאומנית ההינדית של ראש הממשלה נרנדרה מודי תומכת בקמפיין הזה. לטענת הממשלה, הרשימה החדשה לא נועדה לגרש אנשים ואלו הנכללים בה יכולים לערער על ההחלטה.

"בהתבסס על הרשימה הזו, אין שאלה שמישהו יילקח למרכזי מעצר או לבתי משפט של זרים", אמר סליש, נציב מפקד האוכלוסין של הודו, לכתבים בגוואטי, העיר המרכזית במחוז.

ב-1983, עשרות אנשים נרדפו ונהרגו על ידי אספסוף חמוש במצ'טות, שרדף אחרי מהגרים מוסלמים. מאות אלפי אנשים ברחו להודו מבנגלדש במהלך מלחמת העצמאות של בנגלדש מפקיסטן בתחילת שנות ה-70. רובם התיישבו באסאם, החולקת גבול באורך 270 ק"מ עם בנגלדש.

תושבים מחוץ למרכז רישום אוכלוסין במדינת המחוז אסאם, הודו, יולי 2018. רויטרס
תושבים במרכז לרישום אוכלוסין באסאם/רויטרס

יותר מ -30 מיליון איש ביקשו אזרחות ו-4,007,707 לא נכללו ברשימה. כדי להיות מוכרים כאזרחים הודים, היו צריכים התושבים למסור מסמכים המוכיחים שהם או בני משפחותיהם מתגוררים בהודו לפני 24 במרץ 1971. סאילש לא סיפקה פירוט של מי שלא נכלל באותה רשימה.

מבקרי הממשלה רואים את מבחן האזרחות כצעד נוסף הנתמך על ידי מפלגתו של מודי (BJP) המכוונת נגד מוסלמים. המפלגה מכחישה כי היא פועלת מתוך הטיה, אבל מדגישה שהיא גם מתנגדת לפייס כל קהילה שהיא.

הרשויות באסאם אמרו בעבר כי מבחן האזרחות הוא חיוני כדי להגן על האוכלוסייה האתנית במדינה, שרבים ממנה דורשים לגרש זרים שאותם הם מאשימים בלקיחת מקומות עבודה וגזילת משאבים במדינה בת 33 מיליון התושבים.

הרשימה הראשונה של מרכז רישום האזרחים הלאומי (NRC), שפורסמה ב-31 דצמבר, אישרה את חוקיות אזרחותם של 19 מיליון איש. עם זאת, המרכז אמר החודש לבית המשפט העליון כי 150 אלף איש מהרשימה הראשונה, שליש מהם נשים נשואות, יודחו מהרשימה החדשה, בעיקר משום שהן סיפקו מידע כוזב או מסרו מסמכים בלתי קבילים.

"אם הממשלה החליטה לקבוע שאנחנו זרים מה נוכל לעשות?" אמר עבדול סובאן, בנגלי מוסלמי, בן 60. "ה-NRC מנסה לגמור אותנו. האנשים שלנו מתו כאן, אבל לא נעזוב את המקום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully