וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"ל ניו יורק טיימס לטראמפ: הפסק לקרוא לעיתונאים אויבי העם

אחרי שנשיא ארה"ב חשף פגישה שהתקיימה בינו לבין המו"ל של העיתון המרכזי, הפציר בו האחרון לחדול ממתקפותיו נגד התקשורת. לדבריו, הרטוריקה הזו עלולה להוביל לאלימות. טראמפ: הדיווחים על השיחות הפנימיות בממשל מעמידים בסכנה חיים של רבים

עריכה: איתי עמרם

המו"ל של העיתון ניו יורק טיימס, ארתור גרג סלצברגר, קרא היום (ראשון) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להפסיק לכנות עיתונאים "אויבי העם", כשהוא מזהיר כי הרטוריקה הזו עלולה להוביל לאלימות נגד אנשי התקשורת. הוא אמר את הדברים לאחר שטראמפ חשף פגישה שקיים עמו בבית הלבן, שהייתה אמורה להיות אוף דה רקורד.

טראמפ, בהודעה שבה סיפר על הפגישה שהתקיימה מוקדם יותר החודש, תיאר אותה כ"טובה ומעניינת מאוד". הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "השקעתי זמן רב בלשוחח על הכמות הגדולה של פייק ניוז שמפיצה התקשורת ועל איך זה הפך לביטוי 'אויבי העם'. עצוב". הוא לא התייחס לשימוש התכוף שהוא עושה במונח.

בתגובה, פרסם העיתון, שזוכה למתקפות רבות מצד טראמפ, הבהרה שנועדה לתת מענה ל"דרך שבה אפיין הנשיא את השיחה". לפי המו"ל של ניו יורק טיימס,

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ה-17 ביוני 2017. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ה-17 ביוני 2017/רויטרס

הוא הסכים להיפגש עם טראמפ כדי להעלות בפניו את "הרטוריקה המטרידה מאוד שלו נגד התקשורת". הוא הוסיף כי אמר לנשיא שהמונח "פייק ניוז" אינו נכון ופוגעני, אך ציין כי הוא מודאג הרבה יותר "מתיאור עיתונאים כאויבי העם".

סלצברגר אמר: "הזהרתי כי השפה המתסיסה הזו תורמת להתגברות האיומים נגד עיתונאים וכי היא תוביל לאלימות". עוד הוא סיפר כי אמר לטראמפ שזה נכון במיוחד במדינות מסוימות, שבהן הרטוריקה שלו משמש משטרים מסוימים לפעול נגד עיתונאים.

"הזהרתי שהוא מעמיד חיים בסכנה, שזה פוגע בערכים הדמוקרטיים של האומה שלנו וכי זה שוחק את אחד ממוצרי היצוא המוצלחים ביותר שלנו - מחויבות לחופש ביטוי ולעיתונות חופשית", אמר.

המו"ל של ניו יורק טיימס אמר כי הוא לא ביקש מטראמפ שלא לבקר את העיתון אם הוא לא מרוצה מהסיקור שלו, אך הוא ביקש ממנו "לשקול מחדש את המתקפות הרחבות יותר שלנו נגד התקשורת".

ההצהרה שלו ככל הנראה לא שכנעה את טראמפ, שהגיב לאחר פרסומה כי דיווחי התקשורת על "השיחות הפנימיות" בממשל "מעמידים את חייהם של רבים, לא רק של עיתונאים, בסכנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שוטרים שהוצבו מחוץ למערכת הניו יורק טיימס בניו יורק בעקבות הירי במערכת עיתון במרילנד, 28 ביוני 2018. רויטרס
שוטרים שהוצבו מחוץ למערכת הניו יורק טיימס בניו יורק בעקבות הירי במערכת עיתון במרילנד, 28 ביוני 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully