וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: אישה שנמלטה עם ילדיה מבן זוגה האלים נשלחה ל-5 שנות מאסר

בית משפט במדינה קבע כי ההרשעה הקודמת של בן זוגה האיטלקי של חואנה ריוואס אינה מצדיקה את העובדה שהיא התחבאה עם שני הילדים כשעזבה אותו לפני כשנתיים. "ניצלה את טיעון ההתעללות כדי לחטוף את הילדים", קבע בית המשפט. עורך דינה יערער: "המשפט לא הוגן"

חואנה ריוואס, בבית משפט בעיר גרנדה, ספרד, יולי 2018. אתר רשמי
ברחה מסרדיניה עם הילדים. ריוואס בבית המשפט/אתר רשמי

אישה בספרד נידונה לחמש שנות מאסר על שהתחבאה עם שני בניה כדי לא למסור אותם לאביהם, שהורשע בהתעללות בה. בגרידאן הבריטי פורסם כי חואנה ריוואס ברחה מבן הזוג האיטלקי שלה פרנצ'סקו ארקורי במאי 2016, ושבה מסרדיניה לסרד, שם הגישה תלונה נגדו על התעללות. זהו מקרה מתוקשר נוסף בספרד העוסק באלימות נגד נשים ובגישה ביחס לתופעה.

ארקורי, שהורשע בתקיפת בת זוגו ב -2009, הכחיש את הטענותהחדשות ובית משפט בספרד הורה לה למסור לו את הילדים. עם זאת, היא התחבאה עמם במשך חודש בקיץ שעבר לפני שהסגירה את עצמה ושחררה את הילדים.

ריוואס סיפרה בבית משפט בגרנדה כי היא התנהגה רק כאימא שלא רצתה שילדיה, בני ארבע ותשע היום, יחזרו למקום שבו היא נפגעה. היא אמרה שחייה היו גיהינום בסרדיניה, ואמרה שארקורי "נעל אותה בחדר במשך שעות, הכה אותה, ירק על פניה ומשך בשערה". היא גם אמרה שילדיה, בעיקר הבכור, "סבלו המון והיו עדים לדברים שונים".

הפגנה בפמפלונה, ספרד, נגד זיכוי חמישה גברים מאונס קבוצתי, 26 באפריל 2018. רויטרס
הפגנות נשים בפמפלונה, אפריל/רויטרס

בית המשפט הכיר בכך כי ארקורי הורשע בהכאת ריוואס כשהם חיו בספרד, אבל הוא ציין כי הזוג החליט לתת הזדמנות נוספת ועבר לאיטליה, שם נולד ילדם השני. לטענת בית המשפט, לא הייתה עדות להמשך האלימות אחרי 2009 וכי פסיכולוג שבדק את הילד הבכור לא מצא סימנים לטראומה הקשורה לאלימות בתוך המשפחה.

"העובדות מראות כי היא החליטה להפריד בקיץ 2016 והבינה שהמשמורת על הילדים תהיה מכשול גדול", טען בית המשפט. הוא קבע כי היא "החליטה לנצל את טיעון ההתעללות" כדי להשיג משמורת על הילדים וכי היא "חטפה" אותם. עוד קבע בית המשפט כי היא תאבד את המשמורת על ילדיה למשך שש שנים, והורה לה לשלם 30 אירו לשותפה לשעבר כדי לממן את עלות ההליך המשפטי.

פרקליטה של ריוואס אמר כי הוא יערער על העונש. לדבריו, המשפט היה "לא הוגן לחלוטין" ו"כישלון של מערכות המשפט ספרדית ואיטלקית".

המקרה גרם למחלוקת עמוקה בספרד וההאשטג #JuanaEstáEnMiCasa (חואנה בבית שלי) הפך לפופולרי ברשתות החברתיות כאות תמיכה בריוואס. הוא מגיע ברקע עיסוק הולך וגובר באלימות המגדרית במדינה, שבה נרצחו מתחילת השנה 23 נשים על ידי בני זוגן.

באפריל פרצו הפגנות ברחבי המדינה אחרי שחמישה גברים שהואשמו באונס קבוצתי של נערה במהלך פסטיבל השוורים בפמפלונה הורשעו רק בעבירה פחותה של תקיפה מינית.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully