וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק מצאה את האשם במשבר החשמל: שר האנרגיה, שהושעה מתפקידו

29.7.2018 / 12:38

ראש הממשלה הודיע כי הוא משעה את השר עד להשלמת החקירה בנושא המחסור החמור בחשמל, שהיה בין הזרזים להפגנות האלימות בדרום. ערים רבות במדינה סובלות מעלטה חרף המיליארדים שהושקעו מאז הפלת סדאם חוסיין

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת עיראק השהה היום (ראשון) את שר האנרגיה בשל משבר החשמל שהוביל למחאות באזורים השיעיים במדינה בדרישה לשירותים טובים יותר ולמשרות. ראש הממשלה, חיידר אל-עבאדי, מסר את ההודעה בחשבון הטוויטר שלו ואמר כי השעיית השר קאסם אל-פדאווי תימשך עד לסיום החקירה. הוא לא פירט מעבר לכך.

למרות מיליארדי הדולרים שהושקעו במדינה מאז הפלישה ב-2003 שהפילה את משטרו של סדאם חוסיין, ערים ועיירות רבות בעיראק עדיין סובלות מהפסקות חשמל ומחשיכה מתמשכת. היה זה אחד הגורמים שהניעו את ההפגנות שפרצו החודש בדרום המדינה, בעיקר באזור בצרה העשיר באנרגיה.

המחאה הפכה אלימה בתחילת החודש, כשכוחות הביטחון פתחו באש על המפגינים הזועמים שתקפו ושרפו משרדי ממשלה ומטות של מפלגות. כמה מפגינים נהרגו ונפצעו ואחרים נעצרו.

תושבים מפגינים בעיר בצרה, עיראק, 12 ביולי 2018. רויטרס
מפגינים בעיר בצרה, החודש/רויטרס

השעיית שר האנרגיה הגיעה יום לאחר שוועדת הבחירות המרכזית, שבראשה עומדים שופטים שמונו לאחר הטענות הנרחבות על זיופים ואי-סדרים בבחירות הכלליות ב-12 במאי, אישרה את המלצותיו של אל-עבאדי להדיח חמישה גורמים רשמיים.

דובר ועדת הבחירות, השופט לית' ג'אבר חמזה, אמר כי החמישה הודחו בשל "אי-סדרים, מניפולציות ושחיתות כלכלית". הם עמדו בראשי משרדי הוועדה במחוזות סלאח א-דין, אנבאר וכרכוכ, וכן במשרדי הבחירות ששימשו את הפזורה העיראקית בירדן ובטורקיה השכנות.

הוועדה נמצאת בעיצומו של הליך ספירה חוזרת חלקית של הקולות, הן בתוך בעיראק והן מחוצה לה. ההליך עיכב את אשרור תוצאות הבחירות הסופיות והאריך את הליך הרכבת הממשלה החדשה.

התוצאות החלקיות הראו כי הגוש בהובלת המטיף השיעי הפופוליסטי מוקתדא א-סדאר הוא הגדול ביותר, עם 54 מושבים מתוך 329 מושבי הפרלמנט. אל המקום השני הגיע הגוש הפרו-איראני, שכולל מיליציות שיעיות, עם 47 מושבים. הברית של אל-עבאדי קיבלה רק 42 מושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully