וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הרוגים, בתים הרוסים: רעידת אדמה חזקה הכתה בחופי אינדונזיה

29.7.2018 / 9:35

האי התיירותי לומבוק חווה רעש בעוצמה של 6.4, שגרם לנפגעים ולנזק רב. "קפצנו מהמיטות שלנו כדי שלא יפול לנו משהו על הראש", סיפר אחד התיירים. לא נרשמו גלי צונאמי

רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 6.4 הכתה היום (ראשון) בחופי האי התיירותי לומבוק שבאינדונזיה, ולפחות עשרה בני אדם נהרגו ועוד מבנים רבים נהרסו - כך מסרו הרשויות. הרעש הכה בשעות הבוקר המוקדמות, כשאנשים רבים עדיין היו במיטותיהם. כ-40 בני אדם נפצעו ורבים נמלטו לשדות פתוחים הרחק ממבנים שקרסו.

"קפצנו מהמיטות שלנו כדי שלא יפול לנו משהו על הראש", אמר ז'אן-פול וולקארט, שהתעורר מרעידת האדמה בזמן שישן במלון "פונקאק" ליד העיר סנגיגי בלומבוק. "הסתובבתי, אבל עד עכשיו לא ראיתי נזק, הופתענו מאוד שהמים בבריכות געשו כמו בים פראי. היו גלים, אבל רק ל -20 עד 30 שניות", אמר לרויטרס באמצעות טלפון. "ייתכן שנגרם נזק לתושבי הכפרים, אבל עדיין מוקדם בבוקר".

לפי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית, (USGS), מוקד הרעש היה 50 ק"מ מצפון-מזרח לעיר מטרם, בצפון-מזרח האי. לפי המרכז האירופי לרעידות אדמה (EMSC), העוצמה הייתה 6.5.

הרס שנגרם בעקבות רעידת אדמה באי לומבוק, אינדונזיה, 29 ביולי 2018. רויטרס
אנשים נמלטו לשדות אחרי רעידת האדמה. הנזק בלומבוק, הבוקר/רויטרס

סוטופו פורוו נוגרוהו, דובר הסוכנות לטיפול באסונות, פרסם בטוויטר תמונות של בתים הרוסים. "אנשים מתכנסים ברחובות ובשדות הריקים כדי למנוע התמוטטות בניינים", אמר. "ההתמקדות העיקרית כיום היא פינוי והצלה, חלק מהפצועים עדיין מטופלים במרפאות".

הרעש אילץ את הרשויות לסגור את הפארק הלאומי של הר רינג'אני. "טיפוס ההרים ברינג'ני נסגר באופן זמני כי יש אינדיקציה של מפולת סביב ההר", מסר בהצהרה. אחד ההרוגים היה תייר מלזי, שטייל בהר.

לפחות 66 רעשי משנה נרשמו לאחר רעידת האדמה, החזק שבהם היה בעוצמה 5.7. רעידת האדמה הורגשה גם בבאלי, האי השכן. רעידת אדמה בעוצמה של 6.4 נחשבת חזקה ומסוגלת לגרום לנזק חמור, אך לא נרשמו גלי צונאמי.

רעידות אדמה שכיחות באינדונזיה, השוכנת על "טבעת האש", אזור פעיל ססמולוגית המקיף את חופי האוקיינוס השקט.

הרס שנגרם בעקבות רעידת אדמה באי לומבוק, אינדונזיה, 29 ביולי 2018. רויטרס
הרס שנגרם בעקבות רעידת אדמה באי לומבוק, אינדונזיה, 29 ביולי 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully